- wyszukiwaniem wśród kilku obrazków tematycznych jednego,
2. identyfikować w zestawie obrazków jeden pokazywany na obrazku (tematyczne, atematyczne);
3. sprostać odnalezieniu na dużej ilustracji sytuacyjnej przedmiotu pokazanego na pojedynczym obrazku (tematyczne, atematyczne);
4. podołać dopasowaniu brakujących części na obrazku tematycznym;
5. składaniu obrazka z części;
6. układaniu wzorów tematycznych z figur geometrycznych;
7. układaniu wzorów atematycznych według podanych przykładów.
8. Ćwiczenia sekwencji ćwiczymy wg zasady
naśladowanie,
kontynuowanie,
uzupełnianie.
Najpierw dziecko odtwarza narysowaną sekwencję, potem kontynuuje wzór i uzupełnia. Stopień trudności zależy od liczby elementów
(wykorzystamy do trenowania punktu 6, 7, 8 pudrowe cukierki)
9. zapamiętywania całościowego (globalnego).
(uczymy się, powtarzamy i spiewamy: rymowanki, piosenki, bajki)
10. MYŚLENIE PRZYCZYNOWO-SKUTKOWE
(trenujemy z opowiem ci mamo)
11. Trening zdolności przyporządkowywania do określonej grupy
..............................................................
zamierzamy potrenować :)
Bardzo fajne podsumowanie :0 Przyda się na pewno :)
OdpowiedzUsuńWidzę, że korzystamy z tych samych źródeł ;)
OdpowiedzUsuńto napisałam w dużej mierze na moje potrzeby, zamierzam trenować, wracac do tego tekstu i "odznaczać"
OdpowiedzUsuń:)Pani M. ciesze się, że się przyda,
Agat! dobra strona, zaglądam tam za twoim poleceniem