Strony

niedziela, 30 września 2012

Wszystkiego Mamusi najlepszego :)


Mama upiekła tort:
z brzoskwiniami i granatem,
bitą śmietaną z mascarpone,
prażoonymi migdałami kokosami, 

Mój mały (i duży)mężczyzna!



i zabawa rosnącymi kulkami żelowymi (do kwiatów),
która wieczorem przeniosła się do wanny

sobota, 29 września 2012

Zostaliśmy testerami odkurzacza Bosch ProPower

Zostaliśmy poproszeni o współpracę przy testowaniu
odkurzacza marki Bosch

Czemu nie?
zgodziliśmy się :P

Czy to nie jedno z tych urządzeń, które (z racji obecności dziecka w domu i mnogości "brudzących" zabaw) używamy najczęściej?

poza tym Tomek jest typem alergicznym :( czyli wszelki kurz, roztocza nie są mile widziane!

A ponadto jesteśmy w trakcie MEGA REMONTU!!! Czyli dobry odkurzacz się przyda!
..........................................................................

Tomek nie lubi hałasu odkurzacza, zawsze gdy odkurzamy wychodzi do drugiego pokoju (ze względu na unoszący się kurz to też zalecenie lekarza), ale tym razem był bardzo ciekawy tego NOWEGO sprzętu, na który czekaliśmy.

Dotarła do nas przesyłka:

odkurzacz Bosch model ProPower 2500W BSGL 52530

wielka ekscytacja i ciekawość co będzie w środku!?

jakiego będzie koloru??

i już jasne... czarny
Tomka reakcja?- szkoda, że nie czerwony...

i od razu próby przymontowania rury-
okazało się, że jest to dziecinnie proste

no to co? wyciągamy i testujemy???

mama jednak jest z tych co to najpierw muszą przeczytać instrukcje!
(Przynajmniej pobieżnie :P)

Co wyczytałam?

  • Odkurzacze z linii ProPower to najmocniejsze odkurzacze na polskim rynku. Dzięki mocy silnika 2500 W, odkurzacz szybko i łatwo usuwa kurz i zanieczyszczenia nawet z grubych i puszystych dywanów  (to dobrze, bo taki jeden mamy) Już nie trzeba kilka razy odkurzać tego samego miejsca, aby mieć idealnie czysty dywan.
  • Odkurzacze ProPower są produkowane w Niemczech, co potwierdza ich wysoką jakość wykonania. Eleganckie wzornictwo połączono tu z wyjątkową mocą silnika. Charakterystyczne czerwone elementy i kabel odkurzaczy kontrastują z czarną obudową ze srebrnymi napisami. W modelu BSGL 52530 promień działania odkurzacza to aż 15 metrów.
  • Ponadto wygodę odkurzania podnosi teleskopowa rura,
  • ma ergonomiczny uchwyt
  • oraz przełączaną szczotkę rolkową
  • ma schowek na akcesoria
  • zastosowano rozwiązanie: AirBumper zabezpieczający ściany i meble przed uderzeniami;
  • W naszych mieszkaniach jest średnio 5 razy więcej kurzu niż na wolnym powietrzu. W kurzu gromadzą się roztocza, które są bardzo często przyczyną alergii. W odkurzaczach linii ProPower zastosowano system filtracji Air Clean HEPA. Jego budowa sprawia, że filtr zatrzymuje nawet najmniejsze zanieczyszczenia np. drobnoustroje i substancje smoliste. Air Clean HEPA marki Bosch zatrzymuje 99,97% zanieczyszczeń, co jest szczególnie istotne dla alergików i osób ze skłonnościami do uczuleń.  (TO NAS szczególnie ZAINTERESOWAŁO!)
  • ma elektroniczną regulację siły ssania;
  • 4 kółka;
  • Air flow control system obrotowe mocowanie rury z odkurzaczem;
  • czerwony kabel przyłączeniowy;
  • Sposób parkowania pionowe poziome
Mama się wyedukowała, niedługo testujemy..


Bosch na facebooku

piątek, 28 września 2012

"Gotowanie" z darów natury

Korzystając z ciepłych dni Tomek urządził "gotowanie" na działce, z  wykorzystaniem darów natury.

Kwiaty, liście, owoce, maliny, winogrono, jagody ligustru, koper, pietruszka itp., itd....
do tego: malutkie porcelanowe naczynia, plastikowe sztućce, woda


zabawa była udana

pełne skupienie


Pytam Tomka:
M: OOO, jak gotujesz! To Ty chyba jesteś Master Chef, Magda Gessler, albo Pascal??
T: Nieee,
M: A kto?
T: Pani Halinka!!!

(Ulubiona pani z przedszkola, która serwuje im posiłki i pomaga)


Ps. Tomek ostatnio jest bardzo kulinarny w swoich zabawach
Ranek rozpoczyna od przejrzenia przepisów kulinarnych  w internecie (ze stron winiary, knorr itp_

lub od grania w gotowanie


czwartek, 27 września 2012

Ciekawe place zabaw


Czasem fajnie znaleźć jakiś nowy, nieznany nam plac zabaw, który oferuje inne atrakcje.
Nam się ostatnio udało znaleźć coś takiego:

"podnośnik"



wiaderko, które się podciąga ..
można coś transportować do góry,
obok jest też rura/tunel,
 którą można coś spuszczać na dół

mama
szkoda, że mało jest takich "urozmaiconych" , wymyślnych placów zabaw :(

Ps. Czasem trudno o bezpieczny plac zabaw! A mi się marzą urozmaicone :)

Ps. Tydzien Japonski zawieszony na czas remontu :), wrocimy do niego wkrotce

tymczasem cieszymy sie urokami cieplej jesiennej aury, a Tomek po tygodniu chorowania -od poniedzialku chodzi do przedszkola

środa, 26 września 2012

Wygrana na Babylandii

:)
:)
:)
Zostaliśmy nagrodzeni za aktywny udział
w projekcie

pochwalimy się co dostaliśmy:

Ksiazeczka z wierszykami bardzo się Tomkowi spodobała

    
DZIĘKUJEMY!!!!!
:)
:)
:)

wtorek, 25 września 2012

Literoski

Gra  w "wyrazy na literę" znana od wieków, graliśmy w nią w dzieciństwie podczas podróży,
(choć ta nazwa gry  wymyślona jest przez Tomka)

Literoski
  • Kolejno grający wymieniają rzecz na zadaną literę..
  • Wymieniamy rzeczowniki, bez nazw własnych (wyjątek sklepy) , miast, imion - Tomek przy tej okazji uczy się co to są rzeczowniki (kojarzy -rzeczy)
  • nie można powtarzać tego co juz było, czyli trzeba byc czujnym! im dłużej gramy, tym trudniej i tym ciekawiej!
  •   nie można robić przestoju, zbyt długo myśleć - wtedy się odpada
Tomek jak juz nie wie co wymyślić, to trochę oszukuje :) tzn- gdy ktos powie np. PIEROGI, on mówi PIEROGI ale Ze szpinakiem- ty mówiłeś ruskie? l lub jak jak ktos powie PUDEŁKO, on mówi Pudełka, ale  dwa!

to gra wykorzystywana:
  • gdy się mocno nudzimy, gdy na cos czekamy (np. w poczekalni)
  • gdy idziemy lub jedziemy gdzieś daleko
  • gdy chcemy szaleństwo zamienić na chwile spokoju- wtedy siadamy i wymyślamy

ta gra pomaga:
  • ćwiczyć wymowę, np. gdy gramy na literę R,  RZ/Ż - czyli funkcja logopedyczna
  • poszerzać słownictwo- tłumaczymy sobie znaczenie wypowiadanych słów, Tomek wiele zapamiętuje
  • ćwiczyć pamięć (co było powiedziane, a co nie)
  • ćwiczyć skojarzenia i logiczne myślenie (gdy ktoś powie np. puder- Tomek już dedukuje i wymyśla puderniczka,  oko- następny mówi okulary, kolejny gracz okulista, optyk itd..)
  • daje dużo śmiechu!!

poniedziałek, 24 września 2012

Tydzien Japoński- kuchnia i gry internetowe (c.d)

Ostatnio Tomek przygotowywał sushi- wirtualnie, pod tym linkiem jest ciekawa gra (tylko, że po angielsku, musiałam Tomkowi czytać i tłumaczyć :)

link pod zdjęciem

ostatnio Tomek chętnie gra w gry o gotowaniu, przygotowywaniu posiłkow itp...
pod tymi linkami są jego ulubione gry



GRAJLANDIA - zabawy w dom

na WP dla dzieci ta,
ta
LODY i inne
ta

na LULKU


czy CIUFCI

Ps.
U nas remont w pełni, my "na walizkach" pomieszkujemy gościnnie u Babci i Dziadka  (z czego Tomek zadowolony:) zatem mniej zabaw zorganizowanych, więcej improwizowanych- takie gry komputerowe dobrze się spisują w tym momencie

Ps.2
Takie gry według mnie mają też (poniekąd) dobry wpływ na rozwoj dziecka,
Np. ćwiczą logiczne myślenie, spostrzegawczość, precyzję małych rączek, a nawet umiejętność czytania i liczenia!
Oczywiście trzeba pamiętać o rozsądnym dawkowaniu i szczegolnej ostroznosci ze wzgledu np. na oczy...

sobota, 22 września 2012

Tydzień Japoński (cz. 5) Kuchnia

(kuchnia)

SUSHI I RYBY
Tradycyjne danie japońskie to sushi- gotowany ryż z dodatkami -przeważnie w postaci surowej ryby, wodorostów nori, owoców morza,
spożywa się je palcami, macza w sosie sojowym lub chrzanie wasabi
zjada w całości

Tomek miał już okazję widzieć sushi, ale nie zdecydował się spróbować (proponowałam mu takie z rybką gotowaną)

obrazek z książeczki "Dzieci świata"

Japończycy jedzą dużo ryb a także ryżu




zadanie 1

Przygotowanie na obiad ryby (i ryżu)

np. wg tego przepisu

Nosiłam się z zakupem zestawu sushi, ale
a) ja nie zjem (no chyba, że z gotowaną rybką)
b) Tomek nie zje
c) Tato Tomka nie przepada

pomysł odpadł
ale pozdrawiamy ciocię Madzię i wujka Grzesia- prawdziwych sushi-żerców :) w sensie smakoszy

................................................................

RYŻ I PAŁECZKI
 
Japończycy podczas jedzenia posługują się pałeczkami
zadanie 2

W warunkach domowych spróbowaliśmy zjeść ryż z porcelanowej miseczki- przy użyciu pałeczek... :)
jak się domyślacie - nie najedliśmy się :P

nie zdobyłam pałeczek...
posłużyliśmy się grubymi
 patyczkami do szaszłyków

mimo prowizorki z pałeczkami,
mimo trudności z ich uchwyceniem,
coś jednak trafiło do ust :)
 
  wikipedii:

".......Jak nie należy używać pałeczek

  • Nie wolno ich wbijać w miseczkę ryżu (gest oznacza ofiarowanie jedzenia przodkom).
  • Nie wolno nabijać jedzenia na pałeczkę.
  • Nie wolno podawać jedzenia z jednej do drugiej pary pałeczek.
  • Nie wolno odwracać pałeczek grubszą stroną do jedzenia.
Ponadto pałeczki należy kłaść częścią stykającą się z jedzeniem na specjalnej podstawce - hashioki. Niestosowanie się do powyższych zaleceń może być uznane za śmieszność lub nawet nietakt......"

.................................................................

na pocieszenie zrobiliśmy sobie deser

zadanie 3
przygotować szyszki z ryżu preparowanego
(kto ich nie zna z dzieciństwa?)


.
  • 250 g krówek i 100 g masła roztopić w dużym garnku, stale mieszając,
  • Kiedy masa będzie jednolita, wsypać ryż (150 g)  i  wymieszać.
  • Z ciepłej masy uformować wilgotnymi rękami szyszki ,
  • pozostawić do całkowitego ostygnięcia. 

uwaga! nie przypalcie masy!
...

słodkie!!!

dla Tomka pyszne..
zjadł jedną, a potem były już za słodkie















zadanie 4

plastyczne- barwienie ryżu - tak barwiliśmy kiedyś

woda+ krepina+ryż
moczenie


cedzenie

suszenie














Takie barwienie samo w sobie jest świetną zabawą, a po wysuszeniu ryż można na wiele sposobów wykorzystać

- tworzenie kolażu/ wyklejanki
- "szpiegowska butelka"
- pojemnik sensoryczny
- zabawa w" gotowanie zupy"

...........................................................

HERBATA

W Japonii pija się dużo herbaty- zwłaszcza zielonej, a jej sposób parzenia to tradycyjna ceremonia.


zadanie 5

odegranie (stworzenie własnej) ceremonii parzenia i picia herbaty- wzorowanej na japońskiej tradycji

  • na podłodze- na rozłożonych matach/kocach
  • ustawiliśmy maleńki stolik
  • ułożyliśmy poduszki do siedzenia, na których przyklękliśmy ubrani w "kimona" 
  • herbatę (owocową :) zaparzyłam w dzbanuszku (z miodem)
  • rozpoczęliśmy charakterystycznym ukłonem
  • nalewałam do małych filiżanek
  • degustowaliśmy podjadając szyszki z ryżu

czwartek, 20 września 2012

Tydzień Japoński (cz.4) Kimono i... japonki

(kultura)

Tradycyjnym ubiorem japońskim jest- KIMONO

To ubiór o kroju prostym, w kształcie litery T, noszone jest zarówno przez mężczyzn jak i kobiety.
Najbardziej pożądana tkanina na kimono to jedwab.
Kimono przypomina szlafrok.... i przypadkiem takie dwa szlafroki posiadam, więc przebraliśmy się :)

zadanie 1
przebrać się w kimono
:)


wiedzieliście, że:
(cytat z wikipedii)

"...Według tradycji, kobiety nie mające męża powinny nosić kimono o wyjątkowo długich rękawach, sięgających niemal podłogi. Szata jest owinięta wokół ciała, przy czym lewa strona powinna być zawsze na wierzchu. Całość ubioru uzupełnia szeroki pas wiązany na plecach, zwany obi..." ?

"..Kimono nie wyrzuca się..." zużytemu nadaje się drugie życie

"Kimono bywają bardzo drogie. Cena kobiecego kimono może przekroczyć 10 tysięcy dolarów.." wykonuje się je z jednej beli materiału


zadanie 2
kolorowanka-do dowolnego ozdobienia

wydrukowałam z tego miejsca:
Laleczka Kimi nawiązuje do tradycyjnej japońskiej lalki Kokeshi, która jest w Japonii symbolem miłości i przyjaźni.


.
i mama się pobawiła :)


-----------------------------------------------

Pokazałam też Tomkowi JAPONKI :), które chętnie poprzymierzał

cyt. wikipedia
"....Japonki – lekkie sandały lub klapki, które trzymają się na stopie na dwóch paskach: pierwszy pasek przechodzący między palcami, drugi przechodzi przez przednią część stopy..."

środa, 19 września 2012

Tydzień Japoński (cz. 3) Kaligrafia i grafomotoryka

(sztuka, kultura)
Ideogramy-
japoński system zapisu za pomocą znaków- bez użycia liter,

zadanie 1
ideogram do pokolorowania online (lub po wydrukowaniu)

Tomek koloruje
niedokończone dzieło











Zadanie 2- (grafomotorycznie)

narysowałam na kartce ołówkiem ideogram oznaczający "statek"
zadaniem Tomka było poprawić to flamastrem
gotowe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
zadanie 3-  (grafomotoryka)

Piszemy swoje  imię po japońsku (po śladzie)

トメック - Tomekku

poniżej napisu wykropkowałam
taki sam- Tomek go poprawia
ゴシャ - Gosia


Tomek pisze po kropkach Gosia

 
 
 
 
 
 
 
 
 
zadanie 4- (plastyczne)- kaligrafia

rysowanie dowolnych (wymyślonych)  ideogramów przy pomocy pędzelka i farb

mimo, że znaki powinny być czarne..
....Tomek woli kolorowo










Trenowaliśmy:
  • nabieranie farby,
  • trzymanie pędzelka,
  • nie robienie z pędzelka "potarganej miotełki"

zadanie 5- ukryte znaki

woskową, białą kredką narysowałam ideogram oznaczający słowo- RODZICE

Tomek miał za zadanie całą kartkę zamalować na dowolny kolor

tajemnicza kartka
Tomek wybrał czerwony-
ulubiony kolor

efekt - średnio mnie zadowolił, ale zabawa była fajna