1. Segregowanie
Proszę powybieraj wszystkie rzeczy koloru RED, Pink itd....
2. Tablica z kolorami, proszę pokaż mi kolor:
red...
lub wycięte z wycinanek, jak tu
3. Kolorowanie sekwencji:
Tomek losuje wcześniej przygotowaną sekwencję kolorów
nie widzi jej,
dostaje puste kratki
mama dyktuje mu po angielsku jak ma je pokolorować
4. Jedzie pociąg (ponieważ pociąg u nas na fali!)- nauka w ruchu
Mama jest lokomotywą, Tomek trzyma ją za tylne kieszenie spodni :) I Pociąg rusza! sz sz hu hu, tu tu ,tu tu....
i podjeżdżamy do stolika z kolorowymi przedmiotami np. foremkami do muffinek, lub cukierkami, klockami....
mama woła- np. pasażer BLUE wsiada do pociągu! Tomek musi wybrać foremkę/cukierka-pasażera koloru niebieskiego i ruszamy dalej do drugiego pokoju) mama woła : stacja np. Koluszki: pasażer blue wysiada!
Tomek układa foremkę , którą zabrał np na stole/łóżku i jedziemy dalej do stolika z kolorowymi przedmiotami i np. mama woła: stacja red, pasażer koloru red wsiada do pociągu... Tomek bierze foremkę i jedziemy dalej, w drugim pokoju musi ułożyć ją za blue :)
można skomplikować zabawę prosząc dwóch pasażerów na raz np. blue i white wsiadają do pociągu, a potem wysiada white! a blue jedzie dalej :)
na koniec (gdy już się mama zasapała, a Tomek chciał jeszcze)! nazwaliśmy kolejno wszystkich pasażerów, a potem ich jeszcze policzyliśmy :)
5.
dopasowywanie do koloru |
- np. Tomku ułóż: najpierw blue, potem red....
- dopasowywanie do koloru - z nazywaniem po angielsku
- Proszę do foremki blue włóż kółeczko red
I Tomek dawał radę?! Kłaniam mu się w pas :)!
OdpowiedzUsuńjeszcze mu się czasem miesza, ale jest coraz lepszy...
OdpowiedzUsuńmiesza angielski, bo w kolorach jest bezbłędny, rozróżnia nawet fiolet od różu :P
OdpowiedzUsuń