Strony

środa, 31 lipca 2013

6 i 9 :) i matematyka na wakacjach

Tomek ma ogromny problem z zapamiętaniem cyfr 5,6,9 zwłaszcza!

nie rozumiem dlaczego, alfabet zna już od prawie 3 lat (jak miał 1,5 wskazywal znaczną część liter), czyta od pewnego czasu, dodaje do 10 co najmniej....a te cyfry...ech!

ALE PRZYZWYCZAIŁAM SIĘ, ŻE ROZUMIEĆ NIE MUSZĘ!!! :p

żeby mu pomóc zapamiętać 6 i 9 zrobiliśmy ćwiczenia przed lustrem (i przed sobą)

(wszelkie ćwiczenia, wierszyki itp. zdarzenia pomagają utrwalić- przez doświadczenie

dla kinestetyków, osób aktywnych i uczących się przez wykonanie, ruch i przeżycie czegoś -to najłatwiejsza droga do zapamiętania!)

i tak oto jest BALETNICA -6























i.... AŁ, AŁ boli mnie BRZUSZEK -9


Ponadto


ĆWICZENIA W KORKU

 podczas jazdy samochodem- ćwiczymy odczytywanie rejestracji aut stojących w korku przed nami ....

OSWAJANIE SIĘ Z PIENIĘDZMI

dla Tomka to- "brudny" temat, ale zaczynamy się z nim mierzyć.

Ostatnio Tomek dostał od Babci 2,5 zł  na rurkę z kremem. Stanął w kolejce, zamówił i dał 2 zł (50 gr zostawił dla siebie) - gdy Gdy pan sprzedawca poprosił o 50 gr- Tomek odrzekł: Nie dam, bo dla mnie nic nie zostanie! :)

wtorek, 30 lipca 2013

Letnia burza na łące- malowanie folią B

z piorunami!!!
folią bąbelkową odbijane
kwiatuszki paluszkami
deszcz i błyskawice pastelami

poniedziałek, 29 lipca 2013

Kim jest Henio Tulistworek???

Młodych wielbicieli bajek i bajkowego świata
chcielibyśmy  wraz z Disney Junior zaprosić do poznania Henia Tulistworka
i całej Rodzinki Tulistworków

po raz pierwszy zobaczyć ich będziecie mogli 
na kanale Disney Junior 

w sobotę 3 sierpnia o godz. 8:35. 



Nowy serial „Henio Tulistworek” opowiada o przygodach przesympatycznego, pięcioletniego Henia. 
HENIO Tulistworek

Jest to przepełniona wspaniałymi przygodami animowana seria dla całej rodziny, 

Mama
Tata

"Serial, przeznaczony dla dzieci w wieku 2–7 lat, zabiera widzów do miasteczka Stworkowo, w którym mieszka Henio ze swoją rodzinką. Mali widzowie towarzyszą Heniowi podczas jego wzlotów i upadków oraz stają się częścią tej kochającej się, choć nieco zwariowanej rodzinki. Na Henia i naszych małych widzów czeka codziennie nowa lekcja życia. 

Na początku Henio wita się z widzami, a zaraz po tym rozpoczyna się jego pierwsza przygoda. Henio dzieli się z publicznością swoimi uczuciami i myślami oraz wspólnie przeżywają lekcję, którą wyniósł z tej historii. 





Główny bohater serialu – Henio Tulistworek – przedstawia pozytywną lekcję życia, z której mali widzowie mogą się wiele nauczyć – nauka pracy w zespole, pomaganie innym czy zrozumienie, co to znaczy być członkiem rodziny. Henio,podczas codziennych wyzwań opatrzonych potężną dawką humoru, przekazuje wiele emocji, dlatego mali widzowie uczą się jak je wyrażać.




W codziennych przygodach Henia towarzyszy mu jego wspaniała rodzinka – rodzice Mamcia i Tatko, starszy brat Kazik, starsza siostra Lilka i młodszy brat Igor.Czasem w odwiedziny przyjeżdżają także dziadkowie – dziadzio i babcia. W mieście Stworkowo żyje przyjazne i zróżnicowanym społeczeństwo. Spotkamy tam różne gatunki stworków, m.in.:gwiazdę muzyki pop, rodzinę wielkich potworów, a także najlepszego przyjaciela Henia – Daniela.

Jak wszystkie filmy i seriale prezentowane w Disney Junior, tak i„Henio Tulistworek” proponuje program, którego celem jest pielęgnowanie kilku obszarów rozwoju dziecka: psychicznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego. Rozwija także myślenie i kreatywność, dba też o aspekt moralny i etyczny.



Niezależnie od tego czy Henio przygotowuje braciszka do snu albo prosi siostrę o pomoc, gdy jej potrzebuje, serial skupia się na działaniu zespołowym, wytrwałości w dążeniu do celu i odporność na przeciwności losu. Nie zapomina o uznaniu dla rodzinnych wartości oraz związków międzyludzkich.




Disney zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromna jest rola muzyki w programach dla dzieci.  Serial „Henio Tulistworek” nie stanowi pod tym względem wyjątku. W serialu jest dużo zabawnych, ujmujących i łatwych do zapamiętania piosenek, które zachęcą dzieci do śpiewu i tańca.Mamcia często siada przy pianinie i śpiewa razem z córką Lilką – początkującą artystką, której utwory zazwyczaj stają się prawdziwym show."


 My dostaliśmy pierwsze 2 odcinki przedpremierowo do pooglądania i Tomkowi bardzo się podobały :)


Poniżej umieszczam propozycje zabaw z Tulistworkami

Zróbcie z dziećmi rogi- zamieńcie się w Tulistworki i zasiądźcie w sobotę  przed TV :)
Poznajcie te przesympatyczne stworki.


Mamy także kilka kolorowanek z postaciami z serialu, które chętnie udostępnimy.... ale to już może następnym razem...


„Henio Tulistworek” codziennie od 3. 08
o godz. 8:35 tylko w Disney Junior!


niedziela, 28 lipca 2013

sobota, 27 lipca 2013

Pszczółki -malowanie folią bąbelkową


inspiracja:
Pszczółki  Marty i Nikusia na Babylandii (jeszcze bardziej urocze)

malowanie po folii bąbelkowej
wyciętej w kształt owalów
wałkowanie/odbijanie
po wyschnięciu
mama narysowała jedną na wzór
Tomek dokończył pozostałe
Malowanie za pomocą folii bąbelkowej widziałam nie raz u Marty mamy Nikusia i zawsze odkładaliśmy ten pomysł - na kiedy indziej do zrobienia.

Teraz powstanie kilka prac.

Gorąco polecam.
Dzięki Marta

czwartek, 25 lipca 2013

Bobas Lubi Wybór, a Starszak Woli Słodkie

U nas jest aktualnie tak:

Staś lubi zjeść.
Od niedawna, lubi jeść sam, wcześniej nie rozumiał, ze może sam jedzenie włożyć do buzi (trafić :) itd. - jak widział jedzenie to otwierał buzię i czekał aż mu łyżka sama tam zacumuje :)
Dziwne, że pozostałe rzeczy, zabawki i nie zabawki lądowały w ustach bez pudła.
Teraz zaczął się interesować jedzeniem.
Zaproponowałam mu zatem (po raz nie pierwszy już)

metodę BLW-  Bobas Lubi Wybór-
dziecko je samo, samo decyduje co chce.

(Baby-led weaning (BLW) to metoda wprowadzania stałych pokarmów do diety dziecka, pozwalająca na naukę samodzielnego jedzenia od chwili startu.)

Staś Lubi Wybór

Wczoraj Staś sam zjadł cały obiad :)

smakowało mu wszystko
Staś  9,5 mca
Ziemniaczki z masłem, kalafior i marchewka.
Rozgotowane, trochę rozdrobnione ziemniaki i marchewka, kalafior w różyczkach.
Położyłam najpierw część, a później dokładałam- sporo wylądowało na Stasiu, w pieluszce :)  i na krzesełku, trochę na podłodze- ale Staś dzielnie ćwiczy chwyt pęsetowy bo zauważył , że jedzenie z garści jest dość trudne - ciężko do jedzenia w zaciśniętej pięści się dobrać.

Natomiast do jedzenia za pomocą palców -jedzenie było tym razem zbyt rozgotowane i np. kalafior się rozpadał- trzeba było być delikatnym .
Ale dumna jestem z syna- spisał się na medal i co najważniejsze najadł!

Podałam mu obiad na talerzyku i o dziwo nie wywracał go.
Wcześniej dwa razy (gdy straciłam czujność) wylał na siebie kaszkę - bo chciał chyba zajrzeć do miseczki- co skończyło się poranną kąpielą. Talerz zaczął wywracać gdy się najadł .

BLW-  Baby- led weaning

cytat :

"Baby- led weaning, w skrócie BLW, to metoda karmienia dzieci, polegająca na stopniowym odstawianiu dziecka od pokarmów mlecznych (mleko mamy, mieszanka) całkowicie sterowanym przez dziecko. Polega na ominięciu etapu papek i pozwoleniu Dziecku na samodzielne jedzenie już od pierwszego posiłku.
Kiedy możemy zacząć?

BLW zaczynamy bezwzględnie dopiero wtedy, kiedy dziecko potrafi samodzielnie usiąść.Jest to etap rozwoju potrzebny do tego aby dziecko miało już wykształcone potrzebne cechy - żeby umiało już chwytać palcami i kierować rękę do buzi. Jest to też idealny moment na rozszerzenie

diety - organizm dziecka jest gotowy do przyjęcia innego niż mleko pokarmu a dziecko wykazuje największe zainteresowanie nowościami i nauką w ogóle. I tak, faktycznie, oznacza to, iż niektóre dzieci będą gotowe na BLW nieco wcześniej inne chwilę później."


ZALETY BLW: 


  • rozwija zmysły malucha, dziecko ma okazję popróbować chrupania, łamania na kawałki, skrobania dziąsłami/ząbkami, żucia. Poznaje soczystość, suchość, chrupkość. Ciepło i zimno. Papkowatość, kleistość, gładkość. 
  • usprawnia koordynację ręka-oko
  • usprawnia chwyt szczypcowy
  • usprawnia aparat mowy (żucie)
  • mniejsze prawdopodobieństwo wychowania niejadka
KIEDY I JAK ZACZĄĆ?


  • BLW zaczynamy bezwzględnie dopiero wtedy, kiedy dziecko potrafi samodzielnie usiąść. 
  • kiedy dziecko zaczyna interesować się naszym jedzeniem 
  • dziecko sadzamy stabilnie przy stole, najlepiej w krzesełku
  • dziecko musi być wyspane i średnionajedzone/ nie okropnie głodne! :)
  • dajemy dziecku do jedzenia np. ziemniaki, marchewkę, kalafior, dynię w słupkach, ugotowane
  • dajemy do popicia wodę - niech samo popija gdy chce
  • nie komentujemy głośno, pozwalamy jeść w spokoju, nie rozpraszamy
  • nie namawiamy, nie wmuszamy, nie podajemy do ust na siłę!!!
  • obserwujemy czy gryzie, czy nie krztusi się
  • kontynuujemy karmienie mlekiem


A Tomek?


Tomek też lubi wybór, aż za bardzo. I jego wybór jest przewidywalny.

Tomek Lubi Słodkie

Tym razem dostał ryż na mleku z sosem nutellowo-jogurtowym (nutelli pół łyżeczki)
(ryż przygotowuję tak)

+ bita śmietana i dekoracja

Tomek jest estetą i lubi ładnie podane :)

wtorek, 23 lipca 2013

"Jake i Piraci z Nibylandii"- magazyn

To dwumiesięcznik  wydawany od listopada 2012 r.
W nasze ręce wpadł (dopiero) teraz pierwszy numer  :P,
z hakiem i opaską na oko
można szukać w sklepach kolejnych numerów















Tytułowi bohaterowie pisma są znani z serialu animowanego emitowanego w kanale Disney Channel.
W magazynie czytelnicy znajdą zabawy, gry, zagadki i opowieści.














Magazyn "zabiera" małego czytelnika w podróż pirackim szlakiem, w poszukiwaniu przygody.

Zawiera zagadki, grę, rebusy, wycinanki do składania, labirynty...










fajna zabawa!

szkoda tylko,  według mnie,  że te magazyny dla dzieci (nie tylko ten, również inne) kosztują dość drogo,  (8,90 zł)

Pirat Tomek
Pirat Staś














a od

chłopcy dostali teraz takiego malutkiego, pędzącego Jakea
BARDZO DZIĘKUJEMY!

Jake (na skuterze wodnym?)
na nakręcany mechanizm



Staś jak go dopadnie ..
to wiadomo co robi
(bliskie /mokre spotkanie)



















 Jakea znamy nie od dziś

A już wkrótce nowy serial w Disney Junior


w sobotę 3 sierpnia o godz. 8:35.

 my już widzieliśmy -przedpremierowo :P

Niedługo opowiemy Wam o wrażeniach i o Tulistworkach

poniedziałek, 22 lipca 2013

Owadzi Dzień


Przeszedł mnie dreszcz....
Już po raz kolejny wydało mi się, że Tomek nie rozróżnia owadów.
To byłoby trochę jak policzek :P bo to moja dziedzina (oczywiście żartuję)
Tomasz na muchy, pająki itp. bez wyjątku mówi- KOMARY

do tego doszła inna pomyłka

Zrobiło się gorąco jak na kurę  powiedział Kogut!
a po moim oburzonym CO??? a w takim razie to co to jest??? (pokazałam koguta)
rzekł bez zająknienia - PAN KOGUT, a tamto Pani Kogut
to miarka się przebrała

no i to, że Tomek nie przepada za zwierzętami !!! ale namawiać nie będę...

powzięłam decyzje:
a) jak najprędzej nadrabiamy zaległości owadzie!
b) trzeba wybrać się na wieś i poobcować z naturą

no luuuudu! ale przecież on znał te zwierzęta! toż to podstawa -podstawy! czyżbyśmy się cofali???
zaliczyłam załamanie :)

i szybciutko zorganizowałam dzień tematyczny (Tomek zachwycony)

a to efekt naszego owadziego dnia:

aaa i co się okazało??? Tomek perfekto wszystkie owady rozróżnia (na zdjęciach czy ilustracjach)
a jego KOMARZENIE to albo zwykła niedbałość, albo pomyłka (gdy coś małego, lata trudno się przyjrzeć...) lub mamę chciał lekko podirytować :P

nasz OWADZI DZIEŃ

1. Na rozruszanie był labirynt


2. W ramach integracji ze Stasiem i z chęci włączenia go do zajęć była książeczka dźwiękowa



3. Była lekcja polskiego- z czytaniem i szukaniem dź, ć, dzi, ci itd.

pola z wyrazami z "i" trzeba było zakolorować na brązowo, te wyrazy z kreseczką na pomarańczowo
tu ćwiczyliśmy czytanie, spostrzegawczość, wymowę, cierpliwość , kolorowanie, logiczne myślenie, skupienie!


było trudno
odnaleźć wyrazy i się nie pomylić w kolorze
przede wszystkim - dużo tego było dla Tomka i mu się znudziło, ale dopilnowałam, by dokończył

4. Była obserwacja (na żywo! w słoiku) ćmy - ale jakoś zdjęcia nie zrobiliśmy w ferworze walki :) z ćmą

porozmawialiśmy czym się różni od motyla (mama mówiła)
kolory,
owłosiony odwłok
kosmate czułki
inne skrzydła



5. Była matematyka- liczenie w wyrazach (nazwy owadów) liter A

i grafomotoryka-zapisywanie tych liczb

liczenie -liter w danych wyrazach

grafomotoryka- wycinanie nazw (na paski)



6. I ostatecznie- przyporządkowywanie nazwy do ilustracji owada (starałam się by była jak najbardziej realna, a nie bajkowa, obrazkowa)



7. Grafomotoryka ciąg dalszy

a) po śladzie
b) łączenie kropek -i budowanie pajęczyny
8. Była ciekawa rozmowa o domkach/ mieszkaniach owadów- z odszukiwaniem ich w internecie

Tomek pięknie opowiedział o ulu i mrowisku 
mama opowiedziała o gnieździe os


i Tomek poczuł już przesyt informacji więc zakończyliśmy opowieści


9.  Na koniec plastycznie




Tematu nie wyczerpaliśmy, jak Tomek wykarze chęć to wrócimy,
mi się marzy formikarium :) jak u Emmy

jeszcze miałam dużo pomysłów plastycznych w temacie i kulinarnych  :P
i przede wszystkim terenowe obserwacje!

ale już odetchnęłam
nie jest źle, mogę spać spokojnie (wstydu nie ma)

została sprawa żony Koguta :)