Dziś kolejny Warsztat
tym razem MUZYCZNY
w projekcie Dziecko na Warsztat
. |
zapraszam!
Nasz mały spis treści:
- Śpiewamy
- Słuchamy
- Tańczymy
- Tworzymy instrumenty
- Gramy
- Odgadujemy dźwięki (gry i zabawy)
- Poznajemy style muzyczne
- Czytamy ksiązki
- Poznajemy nuty
- Poznajemy muzykę klasyczną
- Plastyczne zadania o muzyce
- Organizujemy koncert (linki do utworów gwiazd: Stasia i Tomii)
Moi chłopcy uwielbiają muzykę.
Staś pierwsze co robi- jak wstaje- to szuka pilota, macha nim i włącza "na na".
I czasem w nocy, gdy nie chce spać też śpiewa...
Często gdy chce tańczyć, włącza na raz kilka swoich zabawek grajacych.. i tańczy.
Notorycznie tańczy do melodii wygrywanych przez jego ukochanego szczeniaczka.Pięknie tańczy i śpiewa na na, la la.
W samochodzie - wykrzykuje la la, gdy Tata ociąga się z właczeniem muzyki, gdy już jest- macha rekami i nogami :)
W przedszkolu bierze udział w zajęciach tanecznych i w przedstawieniach (Jasełka, Dzień Babci i Dziadka).
Tak więc codziennie "na na" musi być
A co dokładnie u nas się działo ostatnio, w związku z Warsztatem?
Krążyliśmy w temacie, zagłębialiśmy co nieco i dobrze się bawiliśmy
- Tomek uczy się tekstu i śpiewa, nagrywa się na dyktafon...
"Piosenki naszego dzieciństwa", wyd Martel |
- śpiewamy do instrumentalnych wersji piosenek
- mama śpiewa na dobranoc kołysanki (zna trzy - jeszcze od czasów Tomka i koooszmarnie je kaleczy, aż uszy krwawią jej samej, ale dzieci lubią- bo to MAMA)
2. SŁUCHAMY
- kołysanek
- piosenek dla dzieci (Ogórek, Jagódki..)
- radia
- chóru dziecięcego
- dźwięków otaczającego nas świata (miasta, parku, lasu, natury, ptaków)
3. TAŃCZYMY
- układy taneczne
"Kaczuszki"
"Głowa , ramiona.."
"Leci mucha mucholotem"
"Do przodu prawą rękę daj.."
- taniec dowolny
- taniec obrazujący muzykę klasyczną
4. TWORZYMY INSTRUMENTY
-poznajemy
(Tomek uczy mamę nazw różnych instrumentów, a sam nauczył się w przedszkolu rok temu na rytmice)
-tworzymy instrumenty
powstały: KLIKACZE z zakrętek
zauważyłam, że takie zakrętki idealnie pasują do siebie
gdy się na nie naciska- klikajądodatkowo do środka włożyłam ziele angielskie, pieprz, ryż.. i jeszcze grzechoczą :)
z buteleczek po actimelach i zakrętek po dużym Kubusiu (z ryżem, solą, kawą, grochem wewnątrz...)
zauważyłam, że zakrętki od dużego Kubusia pasują idealnie do opakowania po actimelu
na klik- wchodzą i zamykają idealnie zawartośc!
do środka wsypałam po około 2 cm sypkich produktów o różnej masie, wielkości itd.
można dodatkowo podkleić zakrętkę od wewnątrz (bo Staś np. uwielbia je otwierać, co nie jest łatwe)
- na "perkusji"- puszek, pudełek, garnków i pokrywek- łyżkami i rękami
- grzechotkami i klikaczami
- na cymbałkach
- na organach (zamierzamy je w końcu przynieść z piwnicy i uzupełnić w baterie)
6. ODGADUJEMY DŹWIĘKI
- Z POMOCĄ PŁYTY "Zatańcz ze mną" (MAC)
słuchamy i odgadujemy wystukiwane rytmy,
słuchamy i odgadujemy /nazywamy/dopasowujemy- wolne i szybkie melodie
- skocznej melodii,
- wysokich i niskich tonów
- wesołej i smutnej melodii
- ZABAWA "CO TO JEST ZA DŹWIĘK?"
dźwięki podzieliłam na kategorie (by było łatwiej)
-dźwieki kuchni, (czajnik, woda z kranu, sztućce w szufladzie, mikrofalówka, zamykająca się lodówka, zapalanie kuchenki gazowej, nalewanie zupy, mieszanie herbaty ..)
1.Co to jest?
-dźwięki łazienki (wentylator, elektryczna szczoteczka, spłuczka, odświeżacz powietrza, otwierane drzwi, woda z prysznica ..)
Tomek radził sobie rewelacyjnie!
(uproszczona wersja zabawy-
Tomek siedzi w kuchni z zasłoniętymi oczami, mama w kuchni-coś robi, Tomek odgaduje po dźwiekach co)
- MEMORY SŁUCHOWE (grzechotki z actimela)
Podwójny zestaw- każda butelka ma "parę"
dwa razy z ryżem, dwa razy z ziarnami kawy, dwa z solą, płatkami owsianymi, orzeszkami itp..
należy dopasować do siebie buteleczki parami, wsłuchując się w grzechoczący dźwięk (trudno jest!)
można podpisać na spodzie lub w naszym przypadku można- otworzyć i sprawdzić
nagrane grzechotanie 5 butelek w określonej kolejności- trzeba ułożyć w tej samej kolejności-odsłuchując dowolną ilość razy nagranie
7. POZNAJEMY STYLE MUZYCZNE
Tata edukuje chłopców w tym temacie
8. CZYTAMY KSIĄŻKI
- czytamy np. "Zuzia uczy się w szkole muzycznej"
- poznajemy rodzaje nut (podział, ze względu na wartość, kształt/wygląd i nazewnictwo)
Tomek z niedowierzaniem słuchał, że za pomocą nut można zapisać muzykę :)
- ćwiczenia grafomotoryczne:
10. POZNAJEMY MUZYKĘ KLASYCZNĄ
(Pytanie pierwsze dlaczego nazywa się poważna?)
- słuchamy utworów Bacha, Mozarta, Beetovena- przygotowanych dla dzieci i wplecionych w rytm piosenki przez MIKITOMI (polecam)
- rysujemy z zamkniętymi oczami muzykę (do utworów powyżej)
- ilustrujemy powyższe utwory
- tańczymy - obrazując ciałem- muzykę
11. PLASTYCZNE ZADANIA O MUZYCE
- Namaluj hałas
- Namaluj ciszę
- Zilustruj to co słyszysz (powyżej)
(Tomek mówi, że jego marzenie się spełni!)
- Ustalenie repertuaru i dobór artystów.
Wystąpią:
:)
"Nocne La la la" Stasia
"To co nam było.."
"Mam tę moc"
"To pierwszy raz jak sięga pamięć"
"Ulepimy dziś bałwana"
"Jagódki"
:)
"Będzie zabawa" wyk.Tomii
Staś jako support (Tomek dowiedział się co znaczy to pojęcie)
z piosenkami:
"Na na na" i "La la la":)
"Nocne La la la" Stasia
Dioni (tajemnicza gwiazda)
Tomii- jako główna gwiazda koncertu
zaśpiewa:
"Mam tę moc"
"To pierwszy raz jak sięga pamięć"
"Ulepimy dziś bałwana"
"Jagódki"
"Będzie zabawa" wyk.Tomii
- Przygotowanie plakatu:
- Bilety:
Nauka repertuaru, próby.
Niestety z przyczyn losowych, koncert został przełożony i odbędzie się w późniejszym terminie.
a teraz zapraszam na pozostałe blogi
Tam dzisiaj też muzycznie!
A to nasi partnerzy
Rozbudowane Te warsztaty:)
OdpowiedzUsuńMy do Warsztatów podchodzimy kompleksowo- i sa naszym motywem przewodnim przez około 2 tyg. To zwykle troche sie nazbiera.
UsuńAle się nie mogę doczekać już relacji z Waszego koncertu. Piękne warsztaty, rozbudowane :-)
OdpowiedzUsuńTomek też się nie może doczekać :P
Usuńklikacze z nakrętek-super, że też na to nie wpadłam, zaraz poszukam i poklikamy ;)
OdpowiedzUsuńSama byłam w szoku , ze tak fajnie się dopasowały.
UsuńDużo u was się działo!:D
OdpowiedzUsuńdo tego jeszcze atrakcje poza warsztatowe i nadplanowe, i te niechciane i ... oj działo sie działo
UsuńWidzę, że muzyczne warsztaty macie perfekcyjnie wykonane.
OdpowiedzUsuńDzieci uwielbiają muzykę, dźwięki i wygłupy.
Fantastyczne warsztaty przygotowaliście, widać, że muzyka gra Wam w sercach.
Trochę się działo, ale chciałoby się więcej :) Ale fakt, nie wiem czy to wszysstkie dzieci tak mają? czy tylko moi? ale baaaardzo lubią muzykę
UsuńAle u Was dużo różnych różności! Super!
OdpowiedzUsuńidę popatrzeć do Was!
UsuńJejku aż mi szczęka opadła. Jak zwykle rewelacyjnie, wszystko odpowiednio poukładane - tak jak lubię - dużo wiedzy, a przy tym naprawdę przystępnie podanej. Super!
OdpowiedzUsuńMuzyczne bogactwo doświadczania :) fajne te klikacze i memo, i rysowanie do muzyki. mnóstwo inspiracji. Pozdrawiamy :)
OdpowiedzUsuńMemory slchowe bombastyczne i widać, że się napracowaliście. Bardzo ciekawy warsztat
OdpowiedzUsuńMamuśka24
czuję sie taka maleńka przy waszym warsztacie hihi przepięknie!!
OdpowiedzUsuńdziękuję raz jeszcze wszystkim za dobre słowo ! ..
OdpowiedzUsuńi dziękuję za odwiedziny :)
Nie ma za co hehe My odwiedzamy zawsze tylko nie zawsze komentujemy no bo jak skoro brak Nam słów Podziwiamy!!!
OdpowiedzUsuńAha ten anonim to Mama Kruszka Dominika
OdpowiedzUsuńdziękuję nieanonimowy już anonimie :)
OdpowiedzUsuń