środa, 20 lipca 2011

Kaszotto z tęczaku i kluski ...szparagowe

Tomek! Mój wymyślacz pokarmowy :)

co było dziś na obiad?
KASZOTTO!
Tak, wiem, Kaszotto jest niefotogeniczne!
 o tak!
jest rissotto, spagetti to i może być kaszotto!

Tomkowe było z kurczakiem, a z jakiej kaszy?
z TĘCZAKU :)
(jasne, że z pęczaku)

Tomek lubi wszelkie makarony, kluski, kasze, ryż itp. Warzyw nie lubi niestety, z zielonymi wyjątkami (szpinak, cukinia, ogórek).... Mama zatem musi tworzyć! i tak powstało kaszotto :)

już sama nazwa była dla Tomka zachwycająca! :) kasza ugotowana na sypko na bulionie  (najpierw przyprażona na patelni, potem zalewana bulionem, mieszana, aż do miękkości)+ kawałki kurczaka i tyle, a ile szczęścia :).. z pewnością zagości na dłużej w Tomkowym menu

ostatnio Tomek je również fasolkę szparagową! skąd ten sukces?
przypadek!!
pokazałam mu ugotowaną fasolkę (sztuk jeden) i  zapytałam czy chce spróbować (nie powiedziałam co)?
chciał i spróbował, zjadł, (z masełkiem i czosnkiem)
pytam: czy dobre?
Tomek mówi: dobre!
pytam a zgadnij co to jest?
Tomek mówi:  kluska :) :) :)
odpowiedziałam :chcesz więcej klusek?
T: chcę!
Ja: No to smacznego! :)

kolejnym razem dostał znowu "kluski"... jadł, wtedy odważyłam się i powiedziałm mu, że "te kluski" nazywają się FASOLKA SZPARAGOWA :)

7 komentarzy:

  1. Co ja bym dała, żeby moje dziecko zachciało chociaż spróbować fasolki szparagowej... ehhh, niestety wie, że to nie kluska :(((

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomek też zna fasolke szpargową i wie, że to warzywo, toteż z założenia nie lubi. Wieleokrotnie juz próbowałam i się nie dał namówic. Tylko tym razem jakos tak zapytałam od niechcenia, bez wiary w powodzenie i jakos Tomek sie pomylił, a że jest łasuchem na makarony, kluski itp... to tak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a tak na marginesie to sie powtórze, bo juz kiedy pisałam, że nie mam pojęcia na jakiej podstawie dzieci wybieraja sobie co spróbują a czego nie? a jak sie uprą to nie ma mocnych!

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas też szparagi na talerzu :) .. z masełkiem, czosnkiem i ... z (w piątek się okaże :D).
    Piękny pomysł na pęczaka ... Kaszotto z tęczaku ...toż to poezja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kaszotto :D Uśmiałam się, pożyczę sobie to określenie, jeśli można ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pożyczać proszę uprzejmie :)
    i kaszę zajadać bo zdrowa!
    narazie nie opatentowałam jeszcze nazwy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kaszotto - super!!!
    Moje dzieci na szczęście lubią ryż , kaszę każdą , soczewicę i inne strączkowe...
    Warzywa też ...
    Czasem zdarza się ,że mają focha na coś...
    Staś ostatnio nie lubi brokułów i cukini, nie wiem dlaczego . Zajadał się nimi kiedyś...
    Ale co tam trzeba przeczekać.
    Zdarzało mi się przemycać czasem jakieś mniej lubiane warzywo w zupie krem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...