poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Razowa tarta z truskawkami

Tominowo blogiem kulinarnym sezonu :) :) :)


a tarta razowa,  że niby taka zdrowsza :)



Przepis pochodzi z tej strony (Wegarnik)
 (zrobiłam bez rabarbaru)








poniżej cytuję (nie dosłownie) za autorką, ku pamięci ..


Składniki na kruchy spód 

(na formę na tartę o średnicy 20 cm):

  • 125 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 85 g masła
  • 30 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • Szczypta soli
  • Ew. 1- 2 łyżki wody

Wszystkie składniki  zmiksować do otrzymania kuli ciasta
Ciasto zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 30 minut.

Schłodzonym wylepić formę na tartę o średnicy 20 cm.
 Podziurkować widelcem.
 Wstawić do lodówki na czas rozgrzewania piekarnika. 
Piekarnik nagrzać do temperatury 190 stopni. 
Spód tarty przykryć papierem, obciążyć (ja używam kamieni z nad morza).
 piec przez 10 minut
 Następnie podpiekać jeszcze przez 7 minut bez papieru i obciążenia



Nadzienie truskawkowe

  • 500 g truskawek (dałam mrożone- czyszczę zamrażarkę)
  • 1/3  szklanki cukru lub nawet mniej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej

 wymieszać w misce


Razowa kruszonka:

  • ¾ szklanki mąki pszennej razowej
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 80 g masła
  • 1 łyżeczka cynamonu

wymieszać a następnie rozetrzeć palcami na kruszonkę.


Na podpieczonym spodzie rozłożyć nadzienie, wierzch posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika i piec w 190 stopniach przez ok. 25- 30 minut aż wierzch będzie zrumieniony. Gdyby brzegi tarty za mocno się rumieniły przykryć folią


Ps. Tomek i Staś nie jedli....
Tomek wiadomo- nie jada
Staś nie chciał

3 komentarze:

  1. Witam. Gdzież się podziewacie? Pozdrawiam. Stała czytelniczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem dlaczego, ale na tym poście kończył mi się blog. Poszperałam i zobaczyłam część dalszą, także mój powyższy komentarz jest nie na miejscu. Stała czytelniczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a już miałam odpisać, że na Wyścigach rowerkowych we Wrocławiu :)
      Niemniej jednak niezmiernie miło mieć zatroskaną, stałą czytelniczkę :) :)
      cieplutko pozdrawiamy

      Usuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...