sobota, 27 sierpnia 2011

KULA podobieństwa i różnice

To nasze kule z dwóch "skrajnych biegunów"
niby obie kule, a jakże inne..
obiema Tomek miał możliwość się bawić, dziś wykorzystaam je do:

  • ćwiczenia przymiotników i określeń właściwości przedmiotów..
  • do cwiczenia porównań
To ogromnie ciężki, kamień z młyna
prawdopodobnie obtoczony przez inne kamienie i wodę
a to bańka mydlana (mega bańka)

Zadawałam Tomkowi pytania, a on odpowiadał
  • jakie są te kule?
  • co to było?
  • czym się obie różnią?
  • która była ciężka? a która lekka?
  • która byla twarda? a która łatwo pękała?
  • która się unosiła do góry? a która? spadała i się turlała?
Następnie poprosiłam o przyniesienie różnych kul !!!
W tym zadaniu pomogłam, taki upał, że nie bardzo nam to wyszło... spodziewałam sie większej ilości!
A co nazbieraliśmy?

twarda, mała drewniana kula
i miękka, większa gumowa piłeczka
obie czerwone i okrągłe
poopowiadalismy sobie o nich i opisaliśmy je dokładnie :)
Te dwie Tomek pięknie samodzielnie porównał

i znalezione kulki z wazonu z kwiatami (takie żelowe co to pęcznieją w wodzie)
część z nich porozrywałam by Tomek złowił zepsute za pomocą łyżeczek

podobało mu sie to zadanie

7 komentarzy:

  1. Ile czasu potrafił skupić się Tomek na tym zadaniu?

    OdpowiedzUsuń
  2. na pytaniach około 10 minut,
    na łowieniu kulek podobnie, niestety Tomek nie jest z tych "skupionych" a z tych "pędzących" (po rodzicach)
    ale dziś gdy zobaczył te zdjęcia, to znów chciał opowiadać o kulach..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetny ten okrąglutki kamień i ta mega bania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi podobają się te żelowe kule i ich łowienie:)Biorę udział razem z dziećmi we wszystkich naszych "wyławianych" zabawach-mam chyba jakieś braki z dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niech pędzi chłopak, ja mu w tym pędzie kibicuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja go gonię! (ps. jak mama Emmy :),

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...