piątek, 11 listopada 2011

Zapraszam na Bajkopisanie w Tominowie II

Uwaga, uwaga!!
Ogłaszam rozpoczęcie jesiennego sezonu Bajkopisania!
Z dużym poślizgiem i na ostatnią chwilę by zdążyć przed świętami-  nieśmiało zapraszam do zabawy.

Poznaliście skrzacika Tomika?
Tomik
 Ten mały skrzat ma 9 cm wzrostu (z czapką!) i jest małym psotnym, łobuziakiem
posłuchajcie co się przydarzyło:
(sens i sedno opowiedział mi Tomek, ja ubrałam trochę w słowa)

"Jest piękna gwieździsta, jesienna noc. W pokoiku, w swoim łóżeczku smacznie śpi mały chłopiec-Romek.

Nagle ze snu wybudził go niespodziewany huk! Romuś zerwał się, usiadł na łóżeczku i zobaczył na podłodze rozbitą doniczkę z kwiatkiem, a na parapecie stał winowajca-mały skrzat! Romek przetarł oczy ze zdumienia i......"

Nasza ilustracja:
- wykonana techniką kolażu
-Tomek wybierał i wycinał z gazet każdą rzecz samodzielnie,
- Mama pomogła dokonać kompozycji i naklejać,


Zasady jak podczas Bajkopisania o Uli
przypominam poniżej (wcześniejsi Bajkopisarze, którzy są zainteresowani drugą edycją mogą od razu przejść do zapisania się w komentarzach :) z  pominięciem czytania poniższych zasad- bo są bez zmian
dodałam ps1 i ps2

************************************
ZASADY

Zapoznaliście się z Tomikiem?

Proponuję zabawę blogową!
Kto lubi bajki, baśnie, opowieści? Chyba każde dziecko i wieeelu dorosłych
A kto chciałby napisać swoją bajkę? Być autorem (współautorem) zilustrować ją?
Proponuję stworzyć bajkę wspólnymi siłami! Spróbujmy zaangażować nasze dzieci, niech wymyślą fabułę i stworzą ilustracje!


ZOSTAŃCIE WSPÓŁAUTORAMI BAJKI,  o Tomiku i Romku
ZAPRASZAMY do zabawy!
Żeby całość miała charakter zabawy i niespodzianki  proponuję następujące zasady:

  • Bajka nie będzie rymowana, żeby zadanie było dla wszystkich proste, potrzebna jest tylko wieeelka wyobraźnia, odrobina czasu i zaangażowania
My jesteśmy Bajkopisarzem nr 1 i napisaliśmy pierwszą część, dwa wersy :) te powyżej na niebiesko

(to będą widzieli wszyscy)

  1. Chętni do napisania dalszych części bajki muszą zapisać się w komentarzach i podać swój adres email
  2. Na te adresy będę wysyłała kolejno zaproszenie do zabawy i dalsze instrukcje (każdy będzie miał za zadanie napisać dwa wersy (zdania) bajki  zrobić ilustrację

      3. Najpierw pierwszego chętnego zaproszę do zabawy. (będzie Bajkopisarzem nr 2)
Pierwszy chętny
a) dopisze do mojej części (tej powyżej na niebiesko) dwa następne wersy (zapytajcie swoje dziecko, co mogłoby być dalej?)
b) Oraz dorysuje do swojej części ilustrację (technika absolutnie dowolna),
c) następnie zdjęcie ilustracji wraz z wymyślonym tekstem  przyśle do mnie na maila J

        4. Następnie ja wyślę zaproszenie do zabawy do kolejnego zapisanego w komentarzach chętnego (nr 2 który będzie Bajkopisarzem nr 3) w mailu napiszę mu tylko ostatni wers, który dostałam od poprzednika  (pierwszy pozostanie dla Bajkopisarza nr 3 nieznany J

I tu musi zadziałać wyobraźnia chętnego nr 2 J

a) Chętny nr 2, tak jak poprzednik musi dopisać dwa wersy
b) i zrobić ilustrację do swojej części,
c) której zdjęcie wraz z wymyślonym tekstem  przyśle do mnie na maila
    5.  Jak to zrobi (a oby w miarę szybko) ja wyślę zaproszenie do zabawy do chętnego nr 3
w mailu dostanie ostatni wers napisany przez chętnego nr 2
chętny nr 3 robi to co poprzednicy
 itd…

Aż skończą się chętni lub zabawa zbytnio się wydłuży i trzeba będzie ją zakończyć

Tak wyglądała bajka o Uli- efekt Bajkopisania nr 1:

"Bajka o Uli"

Oczywiście tekst i ilustrację rodzice mogą (muszą) pomóc dziecku stworzyć (mamy w większości malutkie dzieci) ale postarajmy się dzieci w to mocno zaangażować żeby później identyfikowały się ze swoją częścią bajki, niech wymyślą coś zaskakującego! Bajka ma być ciekawa, fascynująca! Nieznajomość wcześniejszych wersów sprawi, ze będzie pełna niespodziewanych zwrotów akcji J
W takie coś bawiłam się czasem w szkole. Być może i Wy znacie tę zabawę (zaginało się kartkę w harmonijkę)

Koniecznie przesyłając mi maila z waszą częścią bajki podajcie:
  • autora (imię dziecka i rodzica :)
  • i wiek dziecka,
  • ewentualnie miasto, w którym mieszkacie,
  • tytuł bloga który prowadzicie
  • (w zabawie mogą też uczestniczyć rodzice nieblogujacy)
Ja będę miała kontrolę nad całością a w razie konieczności będę się z Wami kontaktowała.

Ostatecznie ja wszystko połączę w całość i zobaczycie na moim blogu NASZĄ  bajkę.
I będziemy mogli być z siebie dumni J jak się to wszystko uda

Co Wy na to? Czy wszystko zrozumiałe?
Czy będą chętni? czy Romek i Tomik mogą na Was liczyć? Ich losy są w Waszych rękach!
Na ewentualne pytania chętnie odpowiem
Jeśli chcecie rozpropagować nasz projekt i zachęcić innych do wspólnej zabawy
wklejcie na swoim blogu  banerek, który umieściłam obok i podlinkujcie do nas

******************************************************
jeszcze raz
                            ZAPRASZAMY
NA BAJKOPISANIE W TOMINOWIE


Ps1. Ciągle myślę nad lepszą niż poprzednio oprawą ostateczną bajki. Poprzednio nie byłam zadowolona, napotkałam opór ze strony materii i poniosłam klęske braku umiejetności komputerowych- stworzyłam prezentację w pliku avi ale nie mogłam jej nigdzie (blog/ youtube) umieścić ze względu na rozmiary, a nie mogłam zbyt zmniejszać ze względu na czytelnośc czcionki i estetykę :(. Jesli ktoś ma ewentualne sugestie i pomysł chętnie wysłucham. 

Ps2. Mam trochę obaw co do płynności przebiegu zabawy, bo nie wiem czy będę w pełni dyspozycyjna przez cały przyszły czas, ale chcę spróbować, i zrobię co w mojej mocy, bo zależy mi na tym co tu się dzieje i chciałabym, żeby mimo tego, że czasem świat się "wali" choć to miejsce "Królestwo mojego synka- Tominowo" pozostało niezasnute czarnymi chmurami, niech tu świeci słońce i gości tęcza, nawet gdy na zewnątrz czasem hula burza, sypie gradem a mróz ściska serca. Dla Tomka

36 komentarzy:

  1. Tym razem dołączamy się z rodzinką! ( nie wyjeżdżamy na urlopy ;-))))
    Mam nadzieję, że damy radę.
    Jak coś bedziemy pytać.

    Małgosiu nawet jak obok nas wieje i mrozi to nasze gorące serucha dają ciepło i siłę!
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  2. Roboty mamy bardzoooo dużo ale co tam możemy zaczynać. Ślij instrukcję ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. My też, my też, my też! Elka raczej nieświadomie, ale bazgrze dziecina z takim zapałem, że ho ho :). Cieszę się ogromnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. My rowniez zglaszamy sie do zabawy :) Zainteresowanie pracami plastycznymi rosnie kazdego dnia, takze damy rade :) A na ogrzanie wysylamy kilka promykow cieplego kalifornijskiego slonka i usmiechy szkrabow :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I my oczywiście nie moglibyśmy się nie zgłosić :P
    Także sie zgłaszamy :) Gotowi i chętni do pracy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się z waszego zainteresowania :)
    Witam i ogłaszam pierwszą piątkę Bajkopisarzy:
    1. Tomek z mamą Gosią (Tominowo)
    2. Staś, Marynia i mama Asia (Asiami- pomysłowa mama)
    3. Ela i Mamaeli (Kuchnia Ela i My)
    4. Rayan i mama Urszula (RayaNowy Swiat)
    5. Nikuś i mama Marta (Zwariowany świat Nikusia)

    druga ekipa już dostała wytyczne, pozostali muszą czekać na maila z zaproszeniem i instrukcjami :) Bawcie się dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  7. My też bardzo chętnie się pobawimy :)

    Ania mama Alicji

    apiossa@wp.pl (blog na zaproszenie)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gosiu my też chcemy wziąć udział. Proszę dopisz nas do listy.
    P.S. Już się nie mogę doczekać co wyjdzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. My też, my też!!!! Stajemy grzecznie w kolejce...już się nie mogę doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  10. I my! Poprzednim razem zagapiliśmy się, więc teraz czatowałam wytrwale i doczekałam się kolejnej edycji.
    Adres:kasia@mama-manufaktura.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam kolejnych Bajkopisarzy!
    dopisuję do listy:
    6. Lucyferka (Szukając rozwiązania)
    7. Alicja i mama Ania
    8. Mikołaj, Dominik i mama Magda (Skacząc w kałużach)
    9.Emma i mama (W pogoni za E.)
    10. Kasia :)(czatująca :)

    bardzo się cieszę, że niektórzy się zdecydowali po raz kolejny a niektórzy po raz pierwszy!!!
    pozdrawiam i czekajcie cierpliwie na instrukcje

    OdpowiedzUsuń
  12. To my się też chciałybyśmy zapisać :)
    Hannah z mamą

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejnych chętnych dopisuję i witam z radością

    11. Hannah z mamą
    12. divineme z ekipą!

    będzie długa ekscytująca historia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oznajmiam, ze ekipa nr 2 -przysłała tekst i posłałam go dalej do Bajkopisarek nr 2

    wiem, że najwięcej czasu zajmuje ilustrowanie, więc gdybyście najpierw napisali to przyślijcie tekst, wtedy poślę go dalej, niech inni tworzą a wy spokojnie będziecie bez presji ilustrowac i doślecie jak skończycie!

    czyli mozna przysyłać na raty- żeby przyspieszyć nasze pisanie
    :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Donoszę uprzejmie, że ekipa nr 6 dostarczyła mi tekst, posłałam już instrukcje do ekipy nr 7,
    Na ilustracje poczekam, obyście nie zapomnieli!
    :) :)
    jeszcze 6-ciu bajkopisarzy!
    ewentualnych chętnych jeszcze zapraszam do zabawy

    OdpowiedzUsuń
  16. Gniewko, Dobran i mama też bardzo chętnie się do zabawy przyłączą :)
    Gosia, będziemy czekać na wieści i naszą część bajki do napisania i zilustrowania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. 13. Gniewko, Dobran i mama Czyżyk
    ekipa nr 8 juz sie spisała!
    teraz 9. Emma dostanie instrukcje

    OdpowiedzUsuń
  18. drużyny 2 i 4 muszą jeszcze dosłac ilustracje (chyba, ze mi gdzies umknęły na poczcie?) ...ale spokojnie, poczekamy, to nie ponaglenie, a tylko podsumowanie stanu rzeczy :)
    zapraszamy jeśli ktopś jeszce chętny to mozna dołaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  19. to i my się zgłaszamy;-)
    wysłałam zaproszenie na bloga:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. To jeszcze my się zgłosimy skoro można :P
    figielek@cmoki.pl

    pozdrawiam
    Oliwierkowa Mama

    OdpowiedzUsuń
  21. DOPISUJĘ DO LISTY!
    14. Joachimek z mamą
    15. Oliwierek z mamą

    teraz pisze Emma (9)

    OdpowiedzUsuń
  22. Emma i mama meldują wykonanie zadania :) Tekst wysłany ilustracja "się tworzy". Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  23. i co z bajkopisaniem? czekamy na tekst:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno nie meldowałam!
    komputer mi padł :(
    instrukcje posłałam do ekipy 11
    czyli jeszcze 5 ekip
    Bajkopisnie przedłużyło się na jesienno/zimowe
    ale to nic, co się odwlecze.... obiecuję, że będzie ciekawie
    proszę tych co jeszcze nie zrobili ilustracji o dosłanie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. swoją część bajki dopisała Hannah (11.)
    Do pracy zaproszenie dostała ekipa 13. czekam na odpowiedź ekipy nr 12 - bo ich pominęłam
    Czyli zbliżamy się ku końcowi :)
    proszę o dosłanie ilustracji :)

    OdpowiedzUsuń
  26. hej :)

    bajka teraz jest w naszych rękach, ale ze względów chorobowych :( możliwe, że ją przetrzymamy jakiś tydzień
    obecnie żadne z naszej trójki nie jest w stanie zająć się niczym konstruktywnym (poza smarkaniem)

    przepraszamy za przestój

    OdpowiedzUsuń
  27. Czyżyka ekipa się już spisała... zbliżamy się do końca

    OdpowiedzUsuń
  28. brakuje mi kilku ilustracji :( chyba sami dorobimy.... ale juz finiszujemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej zgłaszamy się ekipa nr 12:) Mieliśmy problemy z netem ale już jesteśmy:)

      Usuń
  29. Hej wszystkim :)

    na jakim etapie bajki obecnie jesteśmy?
    pytam, bo moje Chłopaki już się doczekać nie mogą (nie mówiąc o mnie samej) ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja w zasadzie jestem gotowa, czekam jeszcze tylko na jedną ilustrację i startuję z premierą, chciałabym po weekendzie ..,
    mam jeszcze pytanie jak najlepiej opublikować wam bajkę?

    OdpowiedzUsuń
  31. chodzi ci o slajd,prezentację itp? Ja nie mam pomysłu,może w Power Maker da sie to skleić.

    OdpowiedzUsuń
  32. skleić to daję radę, może byc prezentacja lub filmik-prezentacja w avi lub seria zdjęć jak wolicie, ale jak to ustojstwo załadowac do bloggera?
    albo traci na jakości i jest nie do przeczytania albo wyłazi mi na boczna szpaltę bleeeeeeee
    ale idę z tym walczyc
    (niestety nie mam nadal jednej ilustracji, poczekam bo ekipę uprzedziłam, że czekamy...ale na dniach spodziewajcie się zakończenia projektu!)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...