niedziela, 4 września 2011

Obrazkowa lista zakupów

w ramach realizacji rozwijania inteligencji wizualno-przestrzennej:
zadanie 1.

To fajna metoda na prawdziwe zakupy ale też fajny pomysł na zabawę widziałam taką u Ani i Majeczki -zobaczcie sami

Należy przygotować obrazkową listę zakupów, maluszkowi musi to zrobić ktoś starszy, dorosły, rodzic lub rodzeństwo starsze dzicko moze narysowac liste samo.
Ta zabawa bawi, uczy, ćwiczy pamięć (co już włożyłem do torby/koszyka?) uczy systematyczności (kupowania kolejno, odkreślania na liście kupionych rzeczy), kreatywności (co to moze być? pobudza wyobraźnię)
U nas w domu zabawa w sklep i "proszę kup mi": wg obrazkowej listy wyglądała tak

nasze listy :

Lista nr 1

T: (to niebieskie ) nie wiem co to jest!

to opakowanie z plastrem, Tomek nie kupił, nie zgadł co to

a później jak mu powiedziałam odparł:
T: przecież ja nie byłem w aptece!
Zakupione przez Tomka

M: a gdzie dla mnie autko?  (bo nie przyniósł)
T: tego nie widziałem!
(poszedł i dokupił)

i cudne "IP" wypowiadane przez  Tomka gdy  "kasuje" (nabija na kasę)  rzeczy



Lista nr 2


T: A to co? a już wiem, a takie do bucików podobne były..

Zakupy



M: Tomek a dlaczego kupiłeś 3 pary skarpet?
T: Żeby wystarczyło!









Ps. (foremki do mufiinek kupił w ilości dużo większej - bo tak były sprzedawane, flamastry kupił 3 bo były w promocji a dodatkowo kupił do siebie 2 autka i breloczek :)

8 komentarzy:

  1. Super są te zakupy z listą! Ja nawet ostatnio rozważałam przygotowanie takiej do sklepu dla taty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł.Przy najbliższych zakupach wypróbuję go:-).Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie w Tominowie i również pozdrawiam Agę! (i Chłopca)

    OdpowiedzUsuń
  4. W pogoni za E ... obrazkową tak ? ;D. Gosiu super pomysł, skopiujemy gdy przyjdzie pora.

    OdpowiedzUsuń
  5. czasem obrazkowo byłoby łatwiej wyłumaczyć nawet tacie :), Tomkowy tato kiedyś się mocno dziwił gdy poprosiłam by kupił w rybnym 3 płaty soli :)
    jakbym narysowała to moze by uwierzył, (ale nie mówcie mu, ze wam powiedziałam :P), a zamiast śmietanki do ubicia(36%) kupił mi innym razem śmietanę ubitą w sprayu :) tu się źle wyraziłam, więc moja wina- byłby obrazek, byłoby jaśniej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamoeli juz niedługo się pobawisz :P

    OdpowiedzUsuń
  7. My uwielbiamy te listy, super że i Wam się podoba! :) Acha, i bardzo ładnie rysujesz Gosiu! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nawet tacie Tomka się spodobały :) dziekuję Aniu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...