czwartek, 29 września 2011

Sorter fasolowy do liczenia

WSKAZÓWKA 6

 W Matematycznej Wyprawie po Tominowie

Data Ukrytego Posta:

19.12.2010 r.


................................................................................



 



Wykorzystałam:
  •  niepotrzebny pojemnik do kostek lodu,
  • fasolki,
  • szczypce do kostek cukru

taśmą nakleiłam wewnątrz cyfry 1-5, litery TOMEK
i każdej z fasolek jest odpowiednia ilośc tzn. 1 i T- po jednej, 2 i O po dwie...
ponadto sa fasolki z kropkami: jedna z 1 kropką, dwie z dwiema itd...



 "Zabawa w KOPCIUSZKA"
czyli SORTOWANIE, za pomocą szczypiec (lub paluszkami gdy trudno)



cele:
  • utrwalanie cyferek 1-5
  • utrwalanie liczenia 1-5
  • utrwalenie znajomości liter T, O, M, E, K
  • ćwiczenie precyzji i cierpliwości (szczypce, małe elementy)
Ps. Tomasz bardzo się ekscytował, obejrzał, wysluchał, pobwaił się z mamą, po czym znalazł własne zastosowanie: naciska na fasolkę i "włącza muzykę", po czym tańczy itd... i tak mu się bardziej podoba..
lub może ewentualnie sortować- układać ale z mamą- on pokazuje gdzie mama ma położyć fasolkę! LEŃ

Na fasolkach pisałam markerem i podpisałam je z obu stron, aby nie trzeba było ich odwracać..

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką matematykę! Liczmy wszystko i wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sorter jeden a ile możliwości...

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pomysł! a ja mam kilka takich niepotrzebnych pojemników na lód! Będzie zabawa! Dzięki Gosiu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł!!! U nas fasolek jest pod dostatkiem , a i pojemników nie brakuje ;-)
    Zabieram się do pracy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysłowa zabawa, bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Boziu, Boziu rewelacja! Zapamiętam na pewno. Pojemnik jest, fasola do tego czasu (aż Elka podrośnie) zostanie zjedzona, ale kupi się nową :D.

    OdpowiedzUsuń
  7. fajnie, że się Wam podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo efektowne te fasolki! I bardzo fajny pomysł na liczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...