wtorek, 6 września 2011

Zabawa w "Złap się za.."

To realizacja rozwoju inteligencji ruchowej

Proszę Tomka (i sama też to wykonuję, ale jesteśmy na przeciwko siebie i Tomek ma utrudnione zadanie, bo jestem jego lustrzanym odbiciem):

Mówię np
  • łapiemy się lewą reką za lewe ucho
  • prawą ręką za nos
  • unosimy ręce do góry
  • prawą ręką za lewe kolano
  •  klaszczemy nad głową
  • ...itp...
TOMEK JEST W TYM MISTRZEM :) Raz grał z nami w to tata i ... nie mówcie nikomu, ale gorzej mu szło, Tomek był szybszy

"prawa ręka do góry.."

można ze sobą rywalizować,
np. kto ostatni wykona polecenie daje fanta lub kto pierwszy wygrywa dostaje punkt, albo cukierek itp...


  • dostarcza to masę śmiechu
  • trochę ruchu
  • ćwiczy refleks i koncentrację
  • utrwala pojęcie lewej i prawej strony 

6 komentarzy:

  1. Dzięki Gosiu za udział w naszym candy! Ciekawa jestem, co za literaturę nabyłaś, i jak Ci się spodoba mozaikowanie :) Życzę dobrej zabawy i pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    Wprawdzie nie mam zadnego formalnego wyksztalcenia w tym zakresie, ale Rayan sam sobie ostatnio wymyslil gre, ktora moze sie tu przydac :) W jego nauce angielskiego doszlismy do czasownikow ruchu.Pojawily sie walk, run, dance, skip, hop, tiptoe, leap, kneel, squat itp. Wielokrotnie w ciagu dnia glosno wymawial jakis wyraz po czym wykonywal dana czynnosc. Nieco zmodyfikowalam wersje i to ja mowilam mu, co ma robic. Efekt? Dwa w jednym: dziecko zuzywa nadmiar energii i powtarza slowka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuje za pomysł i odwiedziny! rada przyda sie na pewno! angielski mamy w planach jak najbardziej i koniecznie za pomoca zabawy, ruchu, gier i poleceń.. jak dojdziemy do tego to opiszemy (mamy małe próby już za sobą - kolory, a teraz Tomek jest na etapie powtarzania tekstów zasłyszanych w piosenkach anglojęzycznych-co prawda po swojemu mówi, tak jak usłyszy ale ja go poprawiam i tłumaczę co to znaczy... napisze o tym byc może wkrótce)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgorzato, narazie potłukłam tylko młotkiem dwa kubki, zbieram materiał do pracy .. :) jestem pewna, że coś zmajstruję bo zakochałam się w mozaice, choć nie mam narazie pojęcia jak się do teego zabrać, a ksiązki nie przeczytałam jeszcze, tylko zachwycałam się zdjęciami..... jak cos stworzymy z Tomkiem, to się pochwalimy (jak będzie czym) :) pozdrawiam i podglądam Was

    OdpowiedzUsuń
  5. Tata musi z Tomkiem potrenować :) i będzie leeepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. tylko tata się po tym razie zniechęcił :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...