ZERA...SETKI , TYSIĄCE
Nazywamy
odczytujemy
Tomek zapisuje dowolne ciągi cyfr- odczytujemy jaka to liczba
LICZENIE
T: Mamusiu liczymy do stu?
M: Dobrze..później
T: Mamusiu liczymy do stu?
M: No dobrze..
dzień następny
T: Mamusiu liczymy do dwustu???/
M: O nieeee, znowu? chcesz to licz sam... ja nie mam ochoty...
T: Ale mamusiu, wczoraj liczyliśmy do 100, to teraz możemy zacząć od stu i będzie szybciej..
WAGA
Tomek waży co się da, odczytuje wskazaną wagę ( jeszcze ma problem z setkami, tysiącami)
by mu urozmaicić zaproponowałam
- porównanie wskazanej wagi z wagą napisaną na opakowaniu
- zapytałam która liczba jest większa
- zapytałam jak myśli dlaczego? (odgadł bez problemu, że chodzi o opakowanie)
- następnie sprawdzał ile waży opakowanie różnych produktów i dziwił się, że czasem opakowanie było cięższe od produktu!
- sprawdzał czy sok w kartonie był już pity- nie odkręcając go
- co waży więcej (szacowanie i sprawdzanie)
- co waży więcej- ustawianie w ciągu według przewidywań i sprawdzanie
STOPER
Tomek często z niego korzysta, dzięki niemu nauczył się lepiej dodawać, odejmować, liczyć
obserwuje ile sekund ma minuta, odmierzamy czas na ćwiczenia logopedyczne, mycie zębów, czasem na jakieś zawody, na to za ile będzie gotowy obiad itd.Pomysł Tomka-
Mamusiu zmierzmy stoperem ile czasu będę spał!!!
M: (nie my śląc długo) Dobrze..
Rano Tomek sprawdza
O nieee,
M: Co się stało?
Tomek pokazuje-
M: Stoper się wyłączył? dlaczego?
T: WIEM!!! jak się skończyło miejsce na cyferki w minutach to się wyłączył...
ZEGAR
wie, że 60 minut to godzina
uczy się nazywać godziny (18 to 6 po południu)
uczy się odczytywać z zegara, że 15:45 to za 15 minut-16, a np. 16.32 to 2 minuty po w pół do ... lub 16.29- za minutę w pół do itp...
PYTANIA
zadaje pytania:
np. Kiedy jest PIERWSZA bo on jej nigdy nie widzi ?
ile godzin, minut ma DOBA, ile dni ma rok, ile godzin minut ma tydzień... itp.. czasem ciężko odpowiedzieć
jaka jest największa liczba
ilu jest ludzi na świecie
ile groszy to złotówka
KONTO w banku
(trochę po to by gdzieś ulokować pieniądze z rozbitej (z przepełnienia) świnki skarbonki- teraz zapełnia się druga)
DEMO SERWISU |
dzięki temu nauczy się oszczędzać, gospodarować pieniędzmi, zrozumie, że pieniądze w bankomacie nie biorą się "znikąd" na konto muszą jakoś trafić :)
To konto "przy rodzicu"
dla dzieci od urodzenia do 13 roku życia
Ma ciekawy serwis internetowy dla dziecka z wieloma możliwościami- skarbonki, planowania oszczędzania, z możliwością założenia WYZWAŃ dla dziecka :), zdobywania odznak, własny numer konta! własny login i hasło :)
bezpłatne prowadzenie
blokada na przelewy :) (kontrola)
możliwość oszczędzania (dogodne oprocentowanie)
wydaje mi się to fajną sprawą
(Ps. Nie promuję tego serwisu, nie znam też konkurencji i nie mam porównania, nie wiem, czy istnieją inne takie na rynku- poznaję właśnie ten i nam się podoba)
U nas jest podobnie :-)
OdpowiedzUsuńteraz chce się nauczyć liczyć do stu milionów
powodzenia :) :) he he
UsuńFaza wrażliwa na matematykę!
OdpowiedzUsuńu nas to samo... a że (dalej) chorujemy to przynajmniej jest robota :)
Ja się już przyzwyczaiłam do smarków ... obstawiam u nas alergie, niedługo wizyta u alergologa.
Usuń