Tym razem tak:
Wycinamy z gazetki reklamowej przedmioty z sz i ż (Tomek nazywa je podczas tej czynności wielokrotnie)
wycinamy prostokąty na szafę- naklejamy
z jednej strony by się dało je "otworzyć",
rysujemy i kolorujemy szafę
naklejamy przedmioty na półkach- w większych szafkach po kilka
np. nożyczki, filiżanka, suszarki, żaluzje, odkurzacz, puszki, przedłużacz, żelazko, poduszka, wieszaki, myszka, kosze
Przykładowe polecenia
- Kolejno otwieraj szafki, szuflady i mów co jest schowane w środku
- Zamknij szuflady i wskaż gdzie było : żelazko, odkurzacz itd...
- czy pamiętasz po kolei zawartość każdej szuflady?
- Wskaż, gdzie są przedmioty z głoską sz
- Wskaż, gdzie są przedmioty z głoską ż
- Żaneta chce wypić kawę i zjeść ciastko- gdzie jest filiżanka i puszka z ciastkami?
- Żaneta chce poodkurzać - szuka odkurzacza i przedłużacza..
Świetny pomysł
OdpowiedzUsuńNaprawde ciekawy pomysl! Zastosuje z moimi chlopcami. Dziekuje serdecznie. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńDziękuję! Bo to i memory, i zagadywanie, wycinanie i kolorowanie i wyszukiwanie- dużo dużej zabawy...a przy okazji ćwiczenia mowy :) podstępem
OdpowiedzUsuńpozdrawiam