środa, 31 lipca 2013

6 i 9 :) i matematyka na wakacjach

Tomek ma ogromny problem z zapamiętaniem cyfr 5,6,9 zwłaszcza!

nie rozumiem dlaczego, alfabet zna już od prawie 3 lat (jak miał 1,5 wskazywal znaczną część liter), czyta od pewnego czasu, dodaje do 10 co najmniej....a te cyfry...ech!

ALE PRZYZWYCZAIŁAM SIĘ, ŻE ROZUMIEĆ NIE MUSZĘ!!! :p

żeby mu pomóc zapamiętać 6 i 9 zrobiliśmy ćwiczenia przed lustrem (i przed sobą)

(wszelkie ćwiczenia, wierszyki itp. zdarzenia pomagają utrwalić- przez doświadczenie

dla kinestetyków, osób aktywnych i uczących się przez wykonanie, ruch i przeżycie czegoś -to najłatwiejsza droga do zapamiętania!)

i tak oto jest BALETNICA -6























i.... AŁ, AŁ boli mnie BRZUSZEK -9


Ponadto


ĆWICZENIA W KORKU

 podczas jazdy samochodem- ćwiczymy odczytywanie rejestracji aut stojących w korku przed nami ....

OSWAJANIE SIĘ Z PIENIĘDZMI

dla Tomka to- "brudny" temat, ale zaczynamy się z nim mierzyć.

Ostatnio Tomek dostał od Babci 2,5 zł  na rurkę z kremem. Stanął w kolejce, zamówił i dał 2 zł (50 gr zostawił dla siebie) - gdy Gdy pan sprzedawca poprosił o 50 gr- Tomek odrzekł: Nie dam, bo dla mnie nic nie zostanie! :)

5 komentarzy:

  1. Właśnie dziś mąż kazał mi zapamiętać kod przesyłki złożony właśnie głównie z szóstek i dziewiątek. To było trudne! Zazwyczaj zapamiętuję ciągi cyfr jako kolorową smugę, ale tę cyfry mają tak nieokreślone a zarazem podobne barwy, że oczywiście zapamiętałam źle ;)
    Coś jest w tych cyfrach, mówię Ci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz wizualizuj sobie: baletnica/ boli brzuszek/ boli boli/ ... :) ciąg cyfr to ok, trudna sprawa, ale że 6 to 6 a 5 to 5 - nie móc zapamiętać! ? ja tam nie wiem o co chodzi, ale niech wam będzie :)

      Usuń
    2. No nie, baletnica i bolący brzuch dopiero zrobiłyby mi wodę z mózgu!

      Usuń
  2. Dzięki za pomysł Baletnica i boli brzuszek - super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...