wtorek, 5 marca 2013

Eksperymenty ze światłem-1. Cień

Zaczęliśmy od bardzo prostych doświadczeń ze światłem.

Po pierwsze wytłumaczyłam Tomkowi ideę doświadczeń- eksperymentów.
Wyjaśniłam, że są po to by sprawdzać pewne tezy- czyli nasze przypuszczenia- np. Uwazamy, że będzie taki i tak- a doświadczalnie to sprawdzamy lub stwiamy sobie pytanie- hipotezę  na które robiąc doświadczenie -znajdujemy odpowiedź.


1. Przedstawienie cieni-
użyliśmy:
  • latarki
  • balonów, zabawek
  • dłoni
  • ciemnej łazienki

baloniak

2. Tomek rośnie!

Tomek stał ok 2 metrów od drzwi/ściany w ciemnym pomieszczeniu
pół m za nim świeciłam latarką zaczynając świecis nad jego głową- wtedy był malutki- a potem obniżałam źródło światła a Tomka cień  stawał sie coraz większy- jakby Tomek rósł!



Mama trzymała latarkę także robienie zdjęć troszkę przekraczało jej zdolności akrobajcyjne

Tomek był zachwycony!

WNIOSKI:

Przedmioty oswietlane źródłem światła rzucają cień,

długość, wielkość cienia zależy od kierunku padania i nachylenia światła


3. Teatrzyk cieni

(w planach)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...