piątek, 6 maja 2011

Kokosanki

Chcecie się zasłodzić??
Lubicie kokosy?
Polecamy KOKOSANKI


na ponad 20 średnich kokosanek

2 jajka
140 g cukru pudru
200-220 g kokosów


białka ubić na sztywną pianę, dodawać powoli, partiami cukier puder i ubijać (stopniowo jak ubijając biszkopt) dodać powoli żółtka, ubić, dodac kokosy, wymieszać (jak masa jest zbyt płynna dodać więcej)
blachę wyłożyć papierem, wysmarować tłuszczem
wyłożyć łyżeczką
piec ok 10-15 minut w temperaturze 170 stopni (nie za długo, bo zbyt wyschną, a w środku powinny być miękkie)

(Przepis z książki  "Moje Wypieki" D. Świątkowskiej)

5 komentarzy:

  1. A bardzo dobre! Na długi weeknd majowy robiłam:) wg tego przepisu, wyszły pyszne... tylko muszę popracować nad wyglądem, bo troszkę się spłaszczyły, opadły w trakcie pieczenia,ale i tak rozeszły się w ciągu godziny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj uwielbiam ;)
    Bedzie trzeba zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja musiałam dodać więcej kokosów niż w przepisie bo ciasto było za rzadkie, dodałam tyle, że dało się je lepić w kulki, ciężko bo się do rąk lepiły, ale nie spłaszczyły się i ładnie wyrosły (nie wiem ile dodałam bo Tomek wyjadał kokoski!)ale wyszły elegancko

    OdpowiedzUsuń
  4. proste a takie smaczne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...