czwartek, 19 września 2013

Przysmaki Stasia. Przepisy dla niemowlaka

Bardziej pomysły na dania

Kaszotto

to i Tomkowy przysmak (tu jakTomek zajadał)

kasza np. jęczmienna (po 10 mcu), gryczana (nawet wcześniej)... ugotowana
osobno ugotowane mięso np. z kurczka, rozdrobnione
połączone, z dodatkiem masła, ewentualnie przypraw- odrobina soli, majeranek, pietruszka, czosnek.. co kto lubi


Pasty na kanapki


bo ile mozna jeść chleb z pomidorem??















Pasta jajeczna (po 11 mcu)

(dla młodszego dziecka po 9 mcu-z żółtka, co drugi dzień maksymalnie )

+ masło, drobno posiekany szczypiorek (symbolicznie) lub pietruszka
 kroję małe- mini kanapeczki i na talerz dokładam- by nie zostały postrącane :)

Pasta z kurczaka 

  kawałek ugotowanej na bardzo miękko piersi z kurczaka (może być z obiadu) rozgniecione + masło,



Pulpety rybe (KULECZKI)

mięso z ryby (filet, usunąć ości)
ja użyłam dorsza

zmieliłam w mini blenderze z odrobina cebuli (można pominąć)
dodałam jajko, troche bułki (tartej lub suchej)
majeranek, odrobinę soli
uformowałam kuleczki
ugotowałam wrzucając na wrzącą wodę

(przy okazji dla reszty rodziny zrobiłam kotlety smażone)

do tego kuleczki z gotowanych i uduszoonych z masłam ziemniaków

i surówka z kapusty kiszonej (symbolicznie) - nie spotkała się z uznaniem - lepsze wzięcie miały starte na tarce kiszone ogórki z odrobiną oleju

pietruszkę należy drobno posiekać, bo lubi się przyklejać do podniebienia i łatwo zrazić dziecko (choć są takie co jedzą w całości!)


Ps.
dodam jeszcze jeden "przysmak" Stasia :)
chwila mamy nieuwagi..


3 komentarze:

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...