poniedziałek, 30 czerwca 2014

"10 rzeczy, które umiesz zrobić gdy jesteś MAMĄ, o których Bożena nie wspomniała"

Bożena z bloga Mamą po raz trzeci z dużym dystansem do życia i poczuciem humoru  opisuje macierzyństwo i życie rodzinne.

Dziś rano popełniła  post
10 rzeczy, które umiesz robić, gdy jesteś rodzicem 
przeczytajcie koniecznie!

W zasadzie z każdym punktem się zgadzam :)

Pokusiłam się o małą polemikę (tyciuteńką)

Przede wszystkim zamieniłabym  na "10 rzeczy, które umiesz zrobić gdy jesteś MAMĄ".. a nie rodzicem
bo u mnie tato to najlepiej  punkt 6 Bożeny ogarnia :)

 i rozszerzyłabym o następne 10 rzeczy, bo tylko 10 dla mamy ? Malutko! Mama może więcej!

"10 rzeczy, które umiesz zrobić gdy jesteś MAMĄ, 
o których Bożena nie wspomniała"

(tak na gorąco, bez grubszych przemyśleń)

1. Masz zdolność rozszerzania do granic niemożliwości pojemności torebki (podręcznej, codziennej, kobiecej..ponoć) i posiadanie zawsze, wszędzie, wszystkiego co potrzebne (lub nie) od parasola, po plasterki, smoka zabawkę, patyczek, kamyczek, mokre i suche chusteczki, pieluchy, soczek, skarpety  na zmianę, drugie buty, słomkę do napojów,  sweterek, cukierek.... itp)


2. Masz zdolność przewidywania nieprzewidywalnego (Nigdy nie mów: Uważaj bo upadniesz- bo zaraz upadnie.... Słońce w pełni- weź dzieciom kalosze, na 100% będzie padać)


3. Posiadasz umiejętność przemytu (Synu- to jest zupa shrekowa! pyyycha... szczawiu nie widziała.... I tutaj wcale nie ma marchewki! to granulki szczęścia :)

4. Zdolność czarowania- obiad w 3 minuty z "niczego" ? I to taki, który zje Dziecko A, Dziecko B, ty i zje mąż (może nie pałając euforią, bo to nie będzie wykwintne restauracyjne menu)-ale każdemu posmakuje! 
 Gdy niczego nie ma w lodówce? Niemożliwe? No przestań!!! Mama potrafi wszystko!


5. Zdolność uzdrawiania przypadłości lekkich- Zdarte kolano? "ranka" na paluszku? Całus mamusi działa cuda... niestety nie działa na przypadłości cięższe 


6. Zdolność funkcjonowania na baterie słoneczne (ładowane na placu zabaw lub raz do roku przez 4 dni w które nie padało z 14 -dniowego urlopu nad Bałtykiem) Bo sen to luksus, na który mama nie zawsze możne sobie pozwolić-  tata, przecież musi się wyspać :P


7. Potrafisz zawsze i o każdej porze powiedzieć "Gdzie jest" (Gdzie jest mój smok, książka? skarpetki, bluzka z czarnym wzorkiem, czapeczka ze spidermanem  , taśma malarska? pędzel?- Zapytaj mamy, jak mama nie wie, to znaczy , że się zgubiło)


8. Umiesz zrobić coś z niczego, na wczoraj: Strój ziemniaczka(???) na przedszkolne przedstawienie, upominek z dzieckiem dla taty na dzień ojca, grzechotkę z butelki i ryżu, maskotki z rolki po papierze toaletowym- oby mieć te 5 minut spokoju  gdy dziecko się zajmie (na więcej nie licz)


9. Potrafisz w godzinę zrobić śniadanie, sprzątnąć z grubsza mieszkanie, nastawić obiad, wyszykować rodzinę,  założyć kolczyki, sukienkę w grochy, pomalować oko w biegu, uśmiechnąć się, przytulić, powtórzyć wierszyk na akademię, dać witaminy, krople na alergie (kawę tylko zimną zapominasz dopić) I nawet gdy padasz na twarz i myślisz-że ten mały diabeł wcielony to na sto procent w tatę się wdał, a jak drugi będzie podobny to osiwiejesz około czterdziestki a na 40 urodziny - jak dotrwasz, to w ramach prezentu na taczkach cię wywiozą, w bezpieczne miejsce z dala od....- ale co tam! Niech inni nie mają satyfakcji, że - mają lepiej (BO NIE MAJĄ!) I gdy tak się sprężysz, zbierzesz w kupę, "wystroisz" na to szkolne przedstawienie- Usłyszysz  "Mamusiu kocham Cię, jesteś piękna jak królowa, możesz zakładać tą bluzkę zawsze?"  To myślisz tylko- "Ale ze mnie szczęściara, ja to mam życie! O co mi wcześniej chodziło?

10. Umiesz Ogarnąć System- jak nikt inny
BAZA DOWODZENIA!!

i TYLE W TEMACIE

pozdrawiam Bożenę :)

a Wy macie coś do dodania?

(Ps. wcześniej jest post Z projektu "Przyroda pod lupą"- nie przegapcie!)

10 komentarzy:

  1. śpiewa, tańczy recytuje...-koło gospodyń...
    pojemność torby przeraża mnie niezależnie od rozmiaru, sama siebie się boję, gdy zaczynam ją rozpakowywać, moc uzdrawiania przypadłości lekkich mnie powaliła, zaczynam zastanawiać się czy nie jestem z gatunku żmij, ponoć ich ślina jest lecznicza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomek kiedyś stwierdził, że buziaki mamy powinni sprzedawać w aptece :)

      Usuń
  2. Wychodzi na to, że my mamy to jak czarodziejki bądź czarownice moce mamy - zgadzam się w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez jaj ostatnio w torebce znalazłam swój ulubiony perfum.zgubiony rok temu cieszyłam sie jak dziecko :D ! Mama to najwspanialsza instytucja na świecie :D jesteśmy niezastąpione wielofunkcyjne i co tu dużo gadać zajefajne :P świat bez nas by nie istniał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie istniałby niewątpliwie, a nawet gdyby, gdzieś, jakimś cudem.... to nie był by ten świat! nie byłoby to samo!

      Usuń
  4. Ja mam chyba problem z 9... a już zwłaszcza rano.
    Podoba mi się sposób z karteczkami- już jest mój :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwykle mam mega zły humor jak tak muszę się uwijać w pośpiechu i do tego zero współpracy ze strony męskiej... ale jakoś się sprężam..ewentualnie warczę na wszystkich.... i zwykle spóźniamy się gdzieś około 2-3 minuty (tam gdzie można) lub jesteśmy w punkt ale z wywalonym językiem i zziajani :)

      Usuń
  5. Gosiu kochana, pamiętasz Ty mnie jeszcze ;) ? Wieki się nigdzie nie udzielałam, ale na Babylandii ruszyła nowa kulinarna akcja i od razu pomyślałam o Tobie! Zaglądam tu do Ciebie i wiem, że sporo przepisów dajesz więc jeśli tylko byś zechciała się nimi z nami podzielić to byłoby cudnie :) Chodzi tylko o podesłanie linków - co ciekawszych przepisów fajnych dla dzieci - do nas, a my wrzucimy je do naszego menu, oczywiście będą one odsyłały do Ciebie na bloga. Coś takiego jak kiedyś nasze "Podróże z Babylandią" w czym także brałaś udział i co także nadal jest aktualne ;) Byłoby nam miło gdybyś zechciała dołączyć i gdybyś zechciała przekazać to dalej w świat :)

    Szczegóły tutaj:
    http://babylandiaa.blogspot.com/2014/06/ciekawe-i-smaczne-menu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta pamiętam, pamiętam. Podglądam. Pomyślę, może się przyłączę :)

      Usuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...