sobota, 30 lipca 2011

Sylabowe dopasowywanie

Sprawdzam na ile Tomek jest spostrzegawczym "czytaczem",
na ile jest dokładny i jak mu idzie dopasowywanie sylab do pary
wydrukowałam, pokazałam o co chodzi (3 razy), zwróciłam uwagę, ze każda zaczyna się na M i mają inne drugie litery,
udało się
(przy MY-stwierdził "To jest trudno odnaleźć!, zaproponowałam, by zostawił je na koniec)
nazywałam mu wielokrotnie sylaby, MA już znał
zauważył, ze MI i MO to słowo MIMO, (które zna z bajki i lubi, tak samo jak BEZTROSKO) 
ale to jednak jest Tomek! tzn. trudno mu usiedzieć i się skupić,
musiałam go przekupić (czego pewnie nie powinnam robić), zeby wykonał zadanie, bo zaczął się wygłupiać i robić wszystko odwrotnie...
to na pewno nie był właściwy moment...
..........................................
za to następnego dnia (gdy dopadł do komputera, który ostatnio zaczyna mi okupować!)
włączyłam mu program do pisania i sam poprosił o sylabki, wpadłam na pomysł, żeby pisał na klawiaturze sylabę, którą mu pokarzę, a potem sprawdzał czy dobrze napisał,  przyrównując do ekranu monitora
był zachwycony
(powiększyłam czcionkę do 72)

z klawiaturą i literkami miał już wcześniej do czynienia,

7 komentarzy:

  1. Ale zdolniacha! Z tym komputerem to dobry pomysł. Dużo ułatwia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moich chłopaków też komputer motywuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Tomek czuje się w tych zabawach z literami?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tomek jest dzieckiem "prędkim", nie ma czasu posiedziec.. Mama Tomka też :), nie jestesmy też ani systematyczni, ani zorganizowani a tego wymaga metoda nauki sylabowego czytania(skupienia na tym, my mamy za duzo ciekawych zajęć, a to nas jeszcze nie pochłonęło w pełni), zatem na pewno nasze nauki nie będa odbywały się tak jak można poczytac np. na blogach które obserwujemy (zazdroszczę systematycznoci:) Tomka muszę nauczyć przede wszystkim skupienia, bo troche mu tego brakuje, i cierpliwoci...
    po sylaby i litery sięgamy zatem wtedy, gdy widzę u Tomka na to chęć...

    OdpowiedzUsuń
  5. s z kreseczką (si) mi sie zepsuło na klawaiturze :( :( :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu i super, nic na siłę ... obserwujesz Tomka i wyczuwasz sytuację ... a cierpliwość Tomka jest proporcjonalna do jego wieku (to oczywiście wiesz, ale tak mi się chciało napisać i się napisało :D). Dobrej nocy!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...