wtorek, 19 lutego 2013

Eksperymenty CIECZ -Woda- 1. Rozpuszczalność substancji


ZACZYNAMY CZAS EKSPERYMENTOWANIA ;)

  Tomek rośnie, zakupiłam mu pewne książeczki, które skusiły mnie treścią i ceną :)- forma nie bardzo mi odpowiadała. Okazało się jednak, że przedstawione w nich doświadczenia idealnie nadają się dla mojego  4 latka- co więcej- Tomek załapał bakcyla eksperymentowania. Żałuję, że zakupiłam tylko dwie z serii.

Zaczęliśmy  od wody.
Tym razem sprawdzaliśmy jakie substancje się rozpuszczają, a które nie.

użylismy:  soli, cukru, miodu- te się rozpuściły

ryżu, sproszkowanej kredy- te się nie rozpuściły

Wniosek: Nie wszystkie substancje rozpuszczają się w wodzie.

(Niestety brak zdjęć z przebiegu doświadczenia, sa tylko z początku- Tomek miał ogromne parcie na szkło! i to bez przenośni, całość zakończyła się dowolnym mieszaniem, aż do zrobienia dziury w dzbanku-
 przed potopem uratowała nas ciocia M., której za to bardzo dziękujemy!

Kuchnia Mamy jest uboższa w dzbanek

zaczynamy
.



















nie mieliśmy tylko piasku

Zaznaczyłam Tomkowi, że robiąc doświadczenie musi dbać o to aby

a) szklanki do każdej próby były tej samej wielkosci i z taką samą ilością wody

b) ilość wsypywanych substancji była taka sama, dobrze odmierzona

wtedy doświadczenie jest miarodajne/wiarygodne

1 komentarz:

  1. Zabawa była przednia! Gosiu, nie martw się. Ten dzbanek to ofiara poniesiona w imię nauki :D. Za to Tomek doświadczał jak prawdziwy Mały Naukowiec.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...