piątek, 11 kwietnia 2014

Echa warsztatu matematycznego

Po Matematycznym Warsztacie mamy rozbudzone zainteresowanie i matematyka ciągle u nas gości...



ZERA...SETKI , TYSIĄCE 

Nazywamy
odczytujemy

Tomek zapisuje dowolne ciągi cyfr- odczytujemy jaka to liczba



LICZENIE
T: Mamusiu liczymy do stu?
M: Dobrze..

później
T: Mamusiu liczymy do stu?
M: No dobrze..

dzień następny

T:  Mamusiu liczymy do dwustu???/
M: O nieeee, znowu? chcesz to licz sam... ja nie mam ochoty...
T: Ale mamusiu, wczoraj liczyliśmy do 100, to teraz możemy zacząć od stu i będzie szybciej..

WAGA

Tomek waży co się da, odczytuje wskazaną wagę ( jeszcze ma problem z setkami, tysiącami)
by mu urozmaicić zaproponowałam
  • porównanie wskazanej wagi z wagą napisaną na opakowaniu
  • zapytałam która liczba jest większa
  • zapytałam jak myśli dlaczego? (odgadł bez problemu, że chodzi o opakowanie)
  • następnie sprawdzał ile waży opakowanie różnych produktów i dziwił się, że czasem opakowanie było cięższe od produktu!
  • sprawdzał czy sok w kartonie był już pity- nie odkręcając go















  • co waży więcej (szacowanie i sprawdzanie)
  • co waży więcej- ustawianie w ciągu według przewidywań i sprawdzanie


STOPER


Tomek często z niego korzysta, dzięki niemu nauczył się lepiej dodawać, odejmować,  liczyć
obserwuje ile sekund ma minuta, odmierzamy czas na ćwiczenia logopedyczne, mycie zębów, czasem na jakieś zawody, na to za ile będzie gotowy obiad itd.

Pomysł Tomka-
Mamusiu zmierzmy stoperem ile czasu będę spał!!!

M: (nie my śląc długo) Dobrze..

Rano Tomek sprawdza

O nieee,
M: Co się stało?
Tomek pokazuje-


M: Stoper się wyłączył? dlaczego?

T: WIEM!!! jak się skończyło miejsce na cyferki w minutach to się wyłączył...



ZEGAR

wie, że 60 minut to godzina 
uczy się nazywać godziny (18 to 6 po południu)
uczy się odczytywać z zegara, że 15:45 to za 15 minut-16, a np. 16.32 to 2 minuty po w pół do ... lub 16.29- za minutę w pół do itp...





PYTANIA 

zadaje pytania:

np. Kiedy jest PIERWSZA bo on jej nigdy nie widzi ?
ile godzin, minut ma DOBA, ile dni ma rok, ile godzin minut ma tydzień... itp.. czasem ciężko odpowiedzieć
jaka jest największa liczba
ilu jest ludzi na świecie
ile groszy to złotówka



KONTO w banku

Założyliśmy Tomkowi konto w banku - PKO Junior

(trochę po to by gdzieś ulokować pieniądze z rozbitej (z przepełnienia) świnki skarbonki- teraz zapełnia się druga)



DEMO SERWISU

dzięki temu nauczy się oszczędzać, gospodarować pieniędzmi,  zrozumie, że pieniądze w bankomacie nie biorą się  "znikąd" na konto muszą jakoś trafić :)


To konto "przy rodzicu" 

dla dzieci od urodzenia do 13 roku życia
Ma ciekawy serwis internetowy dla dziecka z wieloma możliwościami- skarbonki, planowania oszczędzania, z możliwością założenia WYZWAŃ dla dziecka :), zdobywania odznak, własny numer konta! własny login i hasło :)


bezpłatne prowadzenie

blokada na przelewy :) (kontrola)
możliwość oszczędzania (dogodne oprocentowanie)

wydaje mi się to fajną sprawą



(Ps. Nie promuję tego serwisu, nie znam też konkurencji i nie mam porównania, nie wiem, czy istnieją inne takie na rynku- poznaję właśnie ten i nam się podoba)

4 komentarze:

  1. U nas jest podobnie :-)
    teraz chce się nauczyć liczyć do stu milionów

    OdpowiedzUsuń
  2. Faza wrażliwa na matematykę!
    u nas to samo... a że (dalej) chorujemy to przynajmniej jest robota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się już przyzwyczaiłam do smarków ... obstawiam u nas alergie, niedługo wizyta u alergologa.

      Usuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...