środa, 22 października 2014

Sztućce- szeregi, segregowanie i logopedyczne potyczki..


1.  Układanie w szeregu-  sztućców

gotowe sztućcowe szablony do pobrania z bloga:
Moje dzieci kreatywnie

Tomek powtarzał szereg



2. Podczas sprawdzania Tomek przy okazji wypowiadał każdy element

sztućce: nóż, widelec, widelczyk, łyżeczka, łyżka :) -istne logopedyczne Eldorado!





dla malucha - użyłam części szablonu i pomagałam Stasiowi





3. Segregowanie

podział na łyżki, widelce, łyżeczki... (w celach porządkowych)


Tomek dodatkowo miał ułożyć kubeczki według ilości sztućców- malejąco


a tu Staś


Staś dobierał też sztućce kolorami...





Podczas ćwiczeń tychże dziecko uczy się m.in. abstrahowania reguł, liniowego uporządkowania (także chronologicznego) oraz zasad porządkowania.

Szeregowanie
to ustawianie czegoś w  kolejności od  do
Najprostsze z nich to szeregowanie od najmniejszego do największego

więcej przeczytacie u Głoski

http://blog.centrumgloska.pl/2013/06/szeregi-i-relacje/




5 komentarzy:

  1. Świetne! Do szeregów i sekwencji nadaje się tyle rzeczy wokół nas. Ta zwyczajność zaciera fajnie to, że ktoś się w ogóle czegoś uczy :) Sztućce też nam się przydały w zabawach sekwencyjnych. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi idealnie pasowały jako pomoc logopedyczna, Tomek świetnie się bawił!

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sztućce są niezbędnym dodatkiem w każdej kuchni. Jeżeli chodzi o mnie, to zawsze w pierwszej kolejności zwracam uwagę na ich jakość oraz funkcjonalność. Ostatnio zamówiłam na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce komplet nowych sztućców, wykonanych w tradycyjny sposób. Nie bez znaczenia jest też dla mnie to, by styl wykonania sztućców nie odstawał od wystroju mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...