czwartek, 13 listopada 2014

Logopedyczny zeszyt cz.2. Szafa Żanety (Sz, ż)

Szafa Żanety już kiedyś była u nas, ale inaczej

Tym razem tak:


Wycinamy z gazetki reklamowej przedmioty z sz i ż (Tomek nazywa je podczas tej czynności wielokrotnie)

wycinamy prostokąty na szafę- naklejamy
z jednej strony by się dało je "otworzyć",

 rysujemy i kolorujemy szafę


naklejamy przedmioty na półkach- w większych szafkach po kilka


np. nożyczki, filiżanka, suszarki, żaluzje, odkurzacz, puszki, przedłużacz, żelazko, poduszka, wieszaki, myszka, kosze







Przykładowe polecenia

  1. Kolejno otwieraj szafki, szuflady i mów co jest schowane w środku
  2. Zamknij szuflady i wskaż gdzie było : żelazko, odkurzacz itd...
  3. czy pamiętasz po kolei zawartość każdej szuflady?
  4. Wskaż, gdzie są przedmioty z głoską sz 
  5. Wskaż, gdzie są przedmioty z głoską ż
  6. Żaneta chce wypić kawę i zjeść ciastko- gdzie jest filiżanka i puszka z ciastkami?
  7. Żaneta chce poodkurzać - szuka odkurzacza i przedłużacza..  

3 komentarze:

  1. Naprawde ciekawy pomysl! Zastosuje z moimi chlopcami. Dziekuje serdecznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Bo to i memory, i zagadywanie, wycinanie i kolorowanie i wyszukiwanie- dużo dużej zabawy...a przy okazji ćwiczenia mowy :) podstępem
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...