niedziela, 3 maja 2015

Jarmuż w roli głównej. Koktajl i leczo.

KOKTAJL  Z JARMUŻEM
kaptoil według Stasia


jarmuż -garść
pietruszka- dowolna ilość
kiwi
sok z połowy cytryny
banan
1/3 szklanki jogurtu naturalnego
woda - dowolna ilość


wszystko zmiksowałam blenderem
można dodać miód


























Staś chętnie podjadał, bardzo chciał spróbować. Staś lubi dojrzałe kiwi




Mama je 

LECZO Z JARMUŻEM

jarmuż, cebula, pieczarki - podduszone pod przykryciem 
podlane delikatnie wywarem warzywnym (ja dodałam też parówkę z tofu)

potem dodana rzodkiewka i cukinia (krócej się duszą)
dodałam czosnek
doprawiłam solą i pieprzem



EDIT

Jarmuż

Jarmuż to odmiana kapusty o długich, pomarszczonych liściach, która ma 

ogromne właściwości zdrowotne, odżywcze.


liście jarmużu (w różnych odcieniach zieleni, fioletowozielone i 

fioletowobrązowe) są skarbnicą białka, błonnika, witamin - przede wszystkim C i K, a także 

soli  mineralnych - zwłaszcza wapnia i potasu, oraz sulforafanu - silnego przeciwutleniacza.

zwiera karotenoidy  przeciwutleniacze, które również hamują szkodliwe procesy oksydacyjne,

 a co za tym idzie - mogą zapobiegać rozwojowi chorób nowotworowych.


 Dowiedziono, że spożycie karotenoidów może obniżyć występowanie takich nowotworów,

 jak: rak jamy ustnej, krtani, przełyku i pęcherza moczowego. 

\
 chlorofil – zielony barwnik, ma działanie przeciwutleniające i wspomaga procesy oczyszczania 

organizmu - tworzy silne połączenia z częścią toksycznych związków

 (w tym z niektórymi substancjami rakotwórczymi), dzięki czemu mniejsza ilość szkodliwych 

związków dociera do tkanek organizmu.

Jarmuż jest także skarbnicą innej antynowotworowej substancji

 - witaminy K, która również hamuje rozwój niektórych nowotworów, m.in. piersi, jajnika, okrężnicy,

 pęcherzyka żółciowego, wątroby. Jak przekonują specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia


 jej niedobór może być przyczyną zwiększonego ryzyka rozwoju nowotworów.



5 komentarzy:

  1. No dobrze, a skąd macie teraz jarmuż? Jeśli chodzi o koktajl - gratuluję Stasiowi, nie wiem, czy u nas by przeszedł (skład, jak dla mnie - ryzykowny), ale leczo - nader obiecujące..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ...z Biedronki.
      Ale babcia ma na działce w szklarni :)
      Co do Stasia to mnie mocno zdziwił :) a leczo było pyszne!
      Wy to dopiero tygrysio szalejecie!

      Usuń
    2. Ośmiornicę też mamy biedronkową, a za jarmużem zerkałam, ale u nas nie ma...

      Usuń
  2. Mamy jarmuż! U nas w warzywniaku po 3,50 za pęczek! Idę działać:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...