poniedziałek, 14 lutego 2011

Placuszki racuszki

Szukamy przepisu idealnego!
Kiedy mama myślała, że już GO mamy, przestały nam wychodzić (myślę , że to chodzi o to jakiej uzyje się maśanki/kefiru)
A chodzi o taki przepis na bardzo puszyste, na sodzie lub proszku, mało chłonące tłuszcz, na maślance lub kefirze itp.
dziś próbowaliśmy tym sposobem

PLACUSZKI RACUSZKI


2 jajka
ok 150 -170g kefiru ( zależy od konsystencji)
ok 100 g mąki pszennej
1  łyżeczka proszku do pieczenia
1  łyżka cukru pudru
Oddzielić białka od żółtek. Z białek ubić pianę, odstawić.
Żółtka połączyć z maślanką. Zmiksować. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cukrem, delikatnie wmieszać do ciasta. Następnie powoli dodać pianę z białek, rozprowadzając ją w cieście delikatnie (dzięki temu placki będą puszyste).
Na patelni rozgrzać odrobinę oleju. Nabierać 1-2 łyżki  ciasta i smażyć na złoto z każdej strony (ok. 1-2 minuty na stronę).
Podawać ciepłe z dodatkiem dżemu, cukru pudru (są nie słodkie), jogurtu itp.
Smacznego!

wyszły bardzo puszyste i naprawdę dobre, nawet nie zdążyłam zrobić konkretnego zdjęcia, tak się szybko "rozchodziły"
na pewno to powtórzymy

1 komentarz:

  1. OOO! Ja racuszki z drożdży robiłam kiedyś tam, bo mi babcia taki przepis sprzedała :0 ale te Wasze wyglądają bardzo smakowicie.. A miałam nie jeść kolacji...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...