poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Omlety

Omlet to coś co lubimy!
mamy dwa sprawdzone sposoby:

Omlet na podwieczorek:
 jest puszysty, biszoptowy, podawany na słodko z dżemem, cukrem pudrem, można z bitą śmietaną


 

zrobiony z dwóch jaj na średniej patelni, syty! duży jak dla dorosłej osoby w sam raz

  • dwa jaja
  • dwie łyżki czubate mąki
  • szczypta soli
białka oddzielić od żółtek, ubić ( z dodatkiem soli)  na sztywną pianę, dodać żółtka, ubić, dodać przesianą mąkę wymieszać
wylać na rozgrzaną patelnię (teflonowa + lekko posmarowana olejem)
smażyć z obu stron na złoto
(ja nie przykrywam patelni)

Omlet na śniadanie:
ten jest wylgotny, ciężki, podajemy na słono, z koncentratem, keczupem, serem żółtym, pomidorem itp...

  • dwa jajka (lub trzy) i tyle :)
  • ewentualnie ser żółty

jajka rozbełtać widelcem, wylac na rozgrzaną petelnię, przykryć przykrywką, jak trochę się zetnie można podważać brzegi i wpuszczać nieścięte jajko pod spód, zezłocić, odwrócić, przykryć, zmniejszyć ogień i czekać  ....
można po odwróceniu posypać serem żółtym i roztopić go..
PYCHA


2 komentarze:

  1. Pycha!!! Dziś na podwieczorek upichciłam omlety na słodko z dżemem i cukrem pudrem. Wyszły puszyste, lekkie po prosty pycha. ŁATWE DO PRZYRZĄDZENIA - NAWET DLA MNIE, BO JESTEM ANTY TALENT DO KUCHNI. AAAAAA mojemu mężczyźnie wyjątkowo smakowało. HURA ....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...