piątek, 25 stycznia 2013

Wierszyki dla Babci i Dziadka

Tomek nauczył sie wierszyka

(zmienilismy go troszkę)

Dla Babci i Dziadka
Tekst D. Gellner  (i nasze poprawki)

 Siadajcie Babciu i Dziadku blisko.
 Zaraz Wam opowiem wszystko.
 Prawie całą noc nie spałem,
 bo prezenty wymyślałem.
 Na kanapie się kręciłem,
 aż cos dla Was wymyśliłem:
z lodu broszkę i korale
i śniegowe cztery szale.
Dziesięć czapek w śnieżną kratkę
i lodową czekoladkę.
 Jak nie będzieWam smakować,
 mnie możecie poczęstować!


ale te tez są piękne:

Wszystko dla babci
Tekst Ludmiła Mariańska

Po domu chodzi babcia
w fartuchu, w zielonych kapciach.
Sprząta, kwiatki podlewa
i nigdy się nie gniewa.

Nawet, gdy stłucze się szklanka,
mówi: A to niespodzianka!
Stłukło się, bo było szklane
Przynieś szczotkę
i już pozamiatane.

Za to, że jesteś taka,
kupię ci babciu, lizaka.


Nowoczesna babcia

Nowoczesna babcia
Nie założy kapcia
Woli getry od spódnicy
Gdy zje ciastko zaraz ćwiczy.

Zamiast kremu z czekoladą
Jabłka i sałatę zjada.
Kiedy proszę przebrać lalę
Babcia mówi po serialu.

Zamiast robótki na drucie
Woli gumy Orbit żucie.
Gdy spać kładę się wieczorem
Marzę: o bajce z humorem
O piosence do podusi
- bo zasypiam w kolebusi...
A muzyka z płyty gra
Śpijcie dzieci a a a...


Dla babuni
Tekst M. Terlikowska

Marek jak ma parę złotych
to do skarbonki je wsunie ,
bo on oszczędza na rower.
A ja ?
Ja oszczędzam babunię !
Sam swoje rzeczy posprzątam ,
sam swoje łóżko pościelę.
Po prostu babci pomagam
codziennie , nawet w niedzielę.
Babcia mi zawsze dziękuje ,
przytuli , pogłaszcze po głowie.
A po kolacji wieczorem ;
ciekawą bajkę opowie.
Czasem o śpiącej królewnie ,
czasem o szklanej górze ,
więc oszczędzajmy babunie
by żyły nam jak najdłużej.


Dla Dziadka
Tekst D. Gellner

Dziadku, Dziadku, czy to ty?
Coś na twojej głowie lśni.
To korona! Słowo daję!
Przecież znam korony z bajek!
Czy to fotel?
Ale skąd!
To nie fotel tylko tron!
I w ogóle i w szczególe
jesteś Dziadku dzisiaj królem!
Pytasz co to za zagadka?
To po prostu Święto Dziadka!

3 komentarze:

  1. świetne :) nie znałam. Dziękuję! PS piękna ta Wasz wspólna fotka!! Czyżbyś kolor włosów zmieniła? Chyba byłaś blondynką? :) POZDROWIENIA!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wierszyki przydadzą się na za rok! a zdjęcie nam wspólne zrobić to mega wyzwanie! nie zmieniałam koloru, czarna jestem od dawna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...