sobota, 6 września 2014

Kotlety z jajek

Tak je lubię i tak samo o nich zapominam!

Napiszę o nich tu, to może częściej będą gościć na moim talerzu.

4-5 jajek ugotowanych na twardo,
surowe jajko
bułka namoczona w mleku (odciśnięta)
cebulka przysmażona na patelni lub szczypiorek
sól, pieprz, można koperek, czosnek
 bułka tarta  do panierowania i ewentualnie do zagęszczenia masy
można dodać ugotowane warzywa (z rosołu/zupy np. marchew, pietruszka) lub podsmażone pieczarki


...Tomek niestety nie tknie


do tego zrobiłam sos koperkowy, bo akurat koperek miałam w większej ilości :), ale idealnie pasowałby sos pieczarkowy

Tak jak robię sos beszamelowy
- łyżka, masła, łyżka mąki- mąkę podsmażyć -robiąc zasmażkę, dodać sól, pieprz, i partiami mleko... ciągle mieszać, mleka daje tyle, aż będzie pożądana konsystencja,
na końcu dodałam posiekany drobno koper

Ja lubię bardzo!


4 komentarze:

  1. Moja córka zrobiła takie kotlety (według książki kucharskiej Cecylki Knedelek) prawie zupełnie sama,
    po czym z przerażeniem stwierdziła: "zapomniałam, że nie lubię jajek" i ... nie jadła :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO nie! Nie mogło jej się przypomnieć po obiedzie :P.
      :) :)

      Usuń
  2. Gosiu czytasz mi w myślach od wczoraj myślę o tych kotlecikach, w moim rodzinnym domu często je robiłam, bardzo je lubiliśmy np z keczupem . "Tu" podobno za nimi nie przepadają, więc chłopcy jeszcze nie próbowali. Muszę konieczne je zrobić..Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię bardzo :) A przypomniało mi się o nich, gdy ugotowałam jajka na twardo zamiast na miękko- jak miałam ochotę..i mi zalegały - miała być pasta jajeczna, ale olśniło mnie! KOTLETY.:)

      Usuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...