poniedziałek, 12 września 2011

Bajki na dobranoc

Czytamy na dobranoc,
mamy swoją ukochaną "Złotą Księgę Bajek" pięknie ilustrowaną, pisałam już o niej TU i TU

T: Mama przeczytasz mi bajkę?
M: A którą?
T: O Czerwonym Kapturku,
M: A dlaczego tę?
T: Bo tam jest duuużo stron

innym razem
T: O KrólewnEJ Śnieżce :)
M: Znowu tę? Dlaczego? Może jakąś inną?
T: Nieeeee, inną nie, O Królewnej!! bo ją znam!
(fakt, w połowie bajki potrafi dokończyć każde zdanie..i to jest dla niego fajne)
T: Tą bo tam jest MIMO i BEZTROSKO i macocha- przekonuje mnie dalej...
..........
Musieliście kiedyś przed snem  tłumaczyć dziecku (bo w bajce było napisane) co to jest???:
  • Stangret?... w LIBERII w dodatku?
  • dlaczego dziewczynka ma na imię NAGA? ( w bajce "Bazylia o twarzy anioła")
  • co to znaczy "Bach i po wilku!"
  • co to znaczy, ze odpowiedź BRZMIAŁA?
  • Podczas lektury "Czerwonego Kapturka" T: dlaczego mamo czytasz "Ucieszyła się ?"  M: Bo tak tu jest napisane, T: NO jak ??? Przecież powinno być "ucieszył się"! Bo to Czerwony Kapturek przecież !!! (hi hi, MÓJ językowy i akuratny detektyw :) a oczywiście chodziło o to, że ucieszyła się dziewczynka...)
Bo to dopiero jest wyzwanie!
zwłaszcza gdy właśnie miało być SPANIE!
a wiedzy spragnione jest wasze kochanie!

A mieliście może obiekcje czy czytać takie wersy, dwu- trzylatkowi, przed snem?
wiem, ze ważne aby dziecko takie bajki znało, gdzie jest zło, jest dobro, i dobro zwycięża itd...
ale czasem trudno mi przeczytać np.:
  1. "..posiekali jego ciało na części i porzucili poćwiartowane zwłoki ..."
  2. "....leżało tam martwe ciało małej dziewczynki..."
  3. ".....uważaj, bo mój mąż- olbrzym ludojad zjada dzieci..." :)
ZAGADKA:
Kto odgadnie z jakich bajek są te trzy cytaty powyżej?
Odpowiedzi mile widziane w komentarzach, nagród nie przewiduję,  ale na UZNANIE i PODZIW możecie liczyć :)


  • ("Jasia i Małgosi" nie przeczytałam Tomkowi!) NO ojciec zostawia dzieci w lesie! Nie mogłam! Kiedy indziej




  • a te czytamy i się wzruszamy, uczymy
    • "Strumień i Topola"- smutne... ale piękne
    • "Brzydkie kaczątko" wzruszające
    • " Mała Syrenka" wzrusza, smuci ale fajnie się kończy...
    • "Dziewczynka z zapałkami" ja płaczę na niej jak bóbr, Tomek baaardzo ją lubi, bo "..dziewczynka odchodzi z Babcią gdzieś, gdzie nie ma zimna, głodu ani bólu..."...
    • "Dzielny ołowiany żołnierzyk"
    • "Kopciuszek", "O rybaku i złotej rybce", "Trzy świnki"... takie fajne!
    • a Pinokio mnie niestety znudził...
    a to TOP LISTA TOMKA: (aktualna na dziś!)
    1. Królewna Śnieżka (bo o królewnie mamci :) HIT wszechczasów
    2. Czerwony Kapturek  (mama "czyta na głosy")
    3. Złotowłosa i trzy niedźwiedzie ...(bo dziewczynka psoci)
    4. Dziewczynka z zapałkami
    planuję zrobić Tomkowi zabawę- konkurs? z wykorzystaniem znajomości bajek... mam "myśl", ale trochę czasu brak...

    I Wam życzę takich miłych chwil podczas wspólnego czytania

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dziękuje za twój komentarz :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...