piątek, 9 marca 2012

Słodkie ciasto ze słonecznikiem

znowu coś słodkiego do jedzenia!
i w dodatku chyba 1000 kcal w kawałku!
czułam potrzebę zjedzenia takiego ciasta- kiedyś jadłam coś podobnego, z podpatrzonych w sieci przepisów
stworzyłam taką kompozycję:
jest słodkie, ale nie mdli, jeden kawałek można zjeść i jest ok! pianka nie jest słodka i świetnie równoważy,
a słonecznik fajnie chrupie...

na blachę 24/24  (wychodzi bardzo wysoki)


Biszkopt czekoladowy:

5 jaj
1/2 szklanki cukru pudru
3/4 szkalnki mąki pszennej (dwie łyżki zamienić na kakao)-
1/4   -mąki ziemniaczanej (ja poprostu uzupełniam do pełna)

ubić białka, pod koniec dodawać partiami cukier, dodać stopniowo żółtka, ubic na sztywno, wmieszać delikatnie przesiane mąki i kakao

piec w 170 st ok 30 minut (ja piekę z termoobiegiem)
wystudzić, przekroić na pół

masa:
puszka masy kajmakowej (gotowej),
kostka masła (200 g),
300 g słonecznika nie solonego (łuskanego)
2 łyżki cukru
4 łyżki mleka

na patelni podprażyć słonecznik- ciągle mieszając
dodać  50 g masła, cukier i mleko (powstanie karmelowa, chrupka otoczka)
prażyć, wystudzić

miękkie masło zmiksować
dodać masę krówkową- zmiksować
dodać słonecznik - zmiksować
biszkopt przełożyć masą

na wierzch- pianka
w 1/4 szkalnki gorącej wody rozpuścić ok 14 g żelatyny, przestudzić
500ml śmietany kremówki (36%) ubić na sztywno, dodac pod koniec cukier waniliowy (i więcej cukru nie dodawać)
do śmietany dodac żelatynę- wymieszać
wyłożyć na ciasto

na stężały mus wylać roztopioną  w 3 łyżkach mleka (w mikrofali -wielokrotnie wyciągając i mieszając) gorzką czekoladę

8 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie:-)Chociaż oczy nacieszę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę z dostawą do domu :) Dla mnie teraz zbyt pracochłonne...

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ciasto ze slonecznikiem chyba zrobie na niedziele twój przepis:) powiedz jaki byl wymiar blachy?
    karolina mama Tadzia

    OdpowiedzUsuń
  4. ups nie podałam
    robiłam w kwadratowej 24/24 i wyszedł bardzo wysoki
    daj znac jak smakował!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oblizałam się ... chociaż tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zroiłam i powiem że jest naprawdę dodry

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas teraz truskawki rządzą (i ciasta z truskawkami), ale tak zanęciłaś, że spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...