sobota, 30 czerwca 2012

Ciasto z owocami lata i DRYLOWANIE

Na weekend, na piknik, do mleka, herbaty...
świeże ciasto, kompot -to przypomina mi dzieciństwo
niedzielne obiady u Babci Teresy, kisiel do picia, makaron zapiekany z jabłkami, ryż na mleku,
słoneczne, pachnące ciastem drożdzowym i rogalikami z marmoladą wakacje w Czarnymlesie.. chleb z pieca, masło ręcznie robione, jaja z kurnika,
mmmm.....
zawsze chciałam by mój dom pachniał ciastem, a moje dzieci miały takie wspomnienia...
zdjęcia robione telefonem :(

pyszne pachnące latem ciasto z owocami
  • użyłam wiśni (większość), czereśni i jagód
  • zmniejszyłam ilośc cukru w cieście do 120 g,
  • kruszonki zrobiłam połowę mniej (ze względu na kaloryczność)
I nawet ja mogę teraz kwałek zjeść :)
Długo pozostaje świeże, jest babkowo- maślane  w smaku
podczas dodawania jajek -warzy się, ale nie ma to wpływu na jakość wypieku
Owoce pozostały na wierzchu, nie zapadły się, Tomek zjada spód, bez owoców- a ja wierzch :)

Tomek chętnie pomagał przy DRYLOWANIU, był zafascynowany tą czynnością
a później równie chętnie wyrabiał kruszonkę

i znów mi zasłodził mówiąc:
T: Ty jesteś najfajniejszą mamusią na świecie, bo wymyślasz takie różne rzeczy!

może też chcecie być najfajniejszymi mamusiami???
dopuście dzieci do wykonywania kuchennych czynności,
one to lubią!!!

fakt, czereśnie miałam dwa razy rozsypane po całej kuchni (niechcący)
a mąką obsypaną całą podłogę (a przecież mogłam to zrobić sama i bez bałaganu i szybciej), ale wtedy nie usłyszałbym takiego komoplementu i nie widziłabym takiej radości na twarzy mojego dziecka!

POLECAM
.....................................
przepis cytuję za Dorotus (blog: moje wypieki)
tym razem cytuję bo strona się przenosi i linki mogą potem nie działać
"...
Składniki:
  • 200 g masła
  • szczypta soli
  • 160 g cukru
  • 4 duże jajka
  • 200 g mąki pszennej
  • 40 g mąki ziemniaczanej lub 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego bez cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 600 g dowolnych owoców (np. truskawek, odszypułkowanych i przekrojonych)*
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę pszenną, ziemniaczaną, proszek do pieczenia - przesiać, odłożyć.
W misie miksera utrzeć masło, na jasną i puszystą masę. Dodawać cukier, szczyptę soli, dalej ucierając. Wbijać jajka, jedno po drugim, ucierając po każdym dodaniu. Dodać przesiane składniki suche i wymieszać szpatułką, do połączenia się składników.
Blachę o wymiarach 20 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej ciasto, wyrównać. Na ciasto wyłożyć owoce, rozcięciami ku górze. Posypać równomiernie kruszonką.
Piec w temperaturze 175ºC przez około 45 minut, do tzw. suchego patyczka.
Kruszonka:
  • 150 g mąki
  • 100 g masła, schłodzonego
  • 50 g cukru pudru
Wszystkie składniki wrzucić do naczynia, szybko posiekać, następnie rozetrzeć między palcami na kruszonkę. Jeśli kruszonka będzie zbyt mokra, dosypać trochę mąki........"

ja robiłam w formie 24/24

3 komentarze:

  1. "zawsze chciałam by mój dom pachniał ciastem, a moje dzieci miały takie wspomnienia" i z pewnością będą miały ;)
    a babcie zabrały by się za to "masło" dla wnucząt
    Pozdrawiam i zapraszam na drożdżowy z jagodami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiumy się wybrać, bo drożdżowych to ja tak nie potrafię :(

      Usuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...