sobota, 14 lipca 2012

Tarta z malinami

My znowu w kuchni :)
ale jak nie korzystać z darów lata???!!!!!


Kolejny super prosty przepis, z powodzeniem dziecko wykona prawie wszystko pod kontrolą dorosłego
Przepis tym razem Liski z White Plate cytuję poniżej

Tomek mieszał i ugniatał ciasto,
wylepiał blachę (aż do prześwitu)
(musiałam trochę poprawić)
 i robił dziurki
uparł się, że zaniesie do lodówki,
otworzy lodówkę i włoży....
wtedy blacha wylądowała
pionowo na brodzie Tomka...
ale uratowane!
 
na część nie nakładałam owoców,
na prośbę Tomka,
wyłożyłam trochę nutelli
zalane śmietaną  i jajkami
 (+ mąka i cukier)


kawałek z nutellą Tomka
(z drugiej strony było więcej)
malinowy kawałek-
 w wydaniu piknikowym (na działeczce)












cytuję za Liską z White Plate :.........


"Spód:

250 g mąki pszennej
125 g miękkiego masła
1/2 łyżeczki soli
ok. 3-4 łyżek zimnej śmietany

300-400 g owoców jagodowych

2 jajka
100 ml śmietany 30%
50 g mąki
100 g cukru pudru

Ze składników na spód zagnieść ciasto - śmietanę dodając stopniowo na końcu.
Ciasto powinno być gładkie i miękkie.
Wylepić nim spód i boki formy do tarty o średnicy 26-28 cm.
Piekarnik nastawić na 180 st C.
Owoce wsypać do formy, jajka zmiksować ze śmietaną, mąką i cukrem pudrem i wlać na owoce.
Wstawić do piekarnika i piec 40-50 minut. Ciasto jest upieczone, kiedy wierzch się dobrze zetnie i będzie rumiany."

Moje uwagi:
  • do ciasta dałabym trochę mniej soli
  • ja zapiekam najpierw sam spód ok 15 min (po nakłuwany widelcem, obciążony)
  • dałam maliny (250 g) i 2 brzoskwinie (można użyć jagód)
  • dałam 180 ml śmietanki i 3 jajka i 70 g mąki i ok 80 g cukru
  • na pewno będzie pyszne tez z truskawkami, jagodami, może nawet z wiśniami
  • PYCHA! Tomek swój trójkącik wcinał aż miło

2 komentarze:

  1. dzięki za przepis, może jutro zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam!!! my dużo pieczemy, szukamy nowych przepisów i chętnie sie dzielimy tymi znalezonymi fajnymi!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...