poniedziałek, 13 stycznia 2014

Nasze pomoce do nauki języka angielskiego

Mamy w rodzinie ciocię , która jesrt anglistką (chrzestna Stasia :) i ona często obdarowuje nas pięknymi, ciekawymi pomocami do nauki tego języka. Z tego miejsca ponownie dziękujemy :) :)

Pokażemy Wam co mamy:

Karty obrazkowe
100 pierwszych słówek

104 kolorowe karty polsko-angielskie (dwustronne)


dla dzieci od 3 roku życia


w zestawie poradnik zawierający pomysły na 33 sposoby zabawy/gry
i płyta z wypowiadanim słowami, piosenkami itp.


karty można dzielić na grupy (owoce, jedzenie, warzywa, zabawki, kolory itp..)

 wyd. EDGARD
językiobce.pl



Język Angielski- gra elektroniczna

Dla dzieci w wieku 6-12 lat (wg producenta)

Za pomocą elektronicznych wskaźników/długopisów należy połączyć ze sobą poprawnie- obrazek i nazwę w języku angielskim, przy prawidowej odpowiedzi zapali się lampka (Czyli dziecko musi umieć czytać!!)

Gra zawiiera 12 tematycznych plansz (360 haseł: zwiarzęta, owoce i warzywa, zawody, pokój, czasowniki, kolory, przyimki, alfabet, budowa zdań...)


wyd. JAWA



Angielskie ABC


świetne np. do grania w memory, bingo

wyd. TREFL


My układaliśmy w pary, nazywając - obrazek+ obrazek z wyrazem angielskim
pogrupowaliśmy na zwierzęta/ przedmioty/inne (utrwalając nazewnictwo angielskie (podaj mi pencil, tu pasuje fish)

i gra właściwa:

gra 1
Tomek dostał 10 obrazków, a ja 10 tych samych z nazwą
ja prosiłam na głos: Give me a pencil, please! (wyjaśniłam mu najpierw co to znaczy Give me !)

kładłam swój kartonik z ołówkiem (odwrócony!) na środku, Tomek wybierał ze swoich dziesięciu- właściwy i dawał na środek, po czym sprawdzał, czy dobrał prawidłowy (chwila napięcia i ekscytacji) odwracał mój i sprawa jasna,
po czym (gdy dopasował dobrze , a było to 100% przypadków!) mama wołała braaawo!!! hurrrra! itp!!!)
szał!
zabawa rewelacja


na drugi dzień dodałam mu 5 wyrazów i bawiliśmy się nadal..

Gra 2.
Mama prosiła
First is ... aple, next bus....
itd
Tomek układał swój rządek (wcześniej mu wyjaśniałam) ja też układałam swój, ale zasłoniętymi kartonikami, tzn. obrazkami w dół ... napięcie rosło....
koniec
sprawdzenie, Tomek odsłania kolejno
ta dam!
zgadza się !!!!!

...........................

PUZZLE LICZBY, KOLORY, KSZTAŁTY






ale pomoce tworzymy też sami np. BINGO

ponad to mamy:

SŁOWNIK DLA NAJMŁODZYCH

z grubymi, tekturowymi  kartami







I INNE POMOCE

Kupiliśmy ten zestaw (nr 1) w cenie promocyjnej 

 nie prenumerujemy go, więc nie mamy kolejnych naklejek, ale słownik można użyć do wpisywania i naklejania jakiś obrazków



i do uzupełniania:



tyle na dziś :)

12 komentarzy:

  1. Małgosiu dziękuję Ci bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. no troszkę jest :) i to nie wszystko ... tak jakoś wyszło :)

      Usuń
  3. Moje dziecię jeszcze za małe na takie pomoce naukowe, aczkolwiek od kołyski chcę go "osłuchać" z angielskim, dlatego puszczam mu piosenki dla dzieci w tym języku. Polecam na youtube te od Kids123TV :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja najbardziej "boję się" mówic do moich dzieci po angielsku, bo mam świadomość jak dobry mają słuch i jak łatwo się uczą- a mój angielski jest nie najlepszy :(

      Usuń
  4. Gra z żaróweczkami i kabelkami przypomina mi moje czasy z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też! Z takiego powodu kilka lat temu kupiliśmy taką jedną Tomkowi (był jeszcze za maly) ale czekała i się doczekała (wcześniej rodzice sie nią pobawili :)

      Usuń
  5. Tak, gra elektroniczna jest super - zawsze zazdrościłam jej kuzynowi...
    A słownik do "Najpiękniejszych bajek" i pierwsze tomy też mamy - i też uzupełniamy rysunki samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy jeszcze jeden taki słownik- z Kota w butach (nie wszystko pokazałam... sporo tego mamy) lubię kupować te piersze promocyjne numery i wtedy tez było coś takiego

      Usuń
  6. Ale super pomoce - szkoda, że takich nie było jak ja byłam mała. Aż zazdroszczę dzisiejszym dzieciakom :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moją pomocą jest blog https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/jezyk-angielski-czasy-terazniejsze gdzie poznałem wiele przydatnych informacji. Aktualnie jestem na poziomie B2.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...