poniedziałek, 27 stycznia 2014

Dziecko na warsztat- MUZYCZNIE

Dziś kolejny Warsztat
tym razem MUZYCZNY


w projekcie Dziecko na Warsztat
.

zapraszam!

Nasz mały spis treści:
  1. Śpiewamy
  2. Słuchamy
  3. Tańczymy
  4. Tworzymy instrumenty
  5. Gramy
  6. Odgadujemy dźwięki (gry i zabawy)
  7. Poznajemy style muzyczne
  8. Czytamy ksiązki
  9. Poznajemy nuty
  10. Poznajemy muzykę klasyczną
  11. Plastyczne zadania o muzyce
  12. Organizujemy koncert (linki do utworów gwiazd: Stasia i Tomii)

Moi chłopcy uwielbiają muzykę.

Staś pierwsze co robi- jak wstaje- to szuka pilota, macha nim i włącza "na na".
I czasem w nocy, gdy nie chce spać też śpiewa...

Często gdy chce tańczyć, włącza na raz kilka swoich zabawek grajacych.. i tańczy.
Notorycznie tańczy do melodii wygrywanych przez jego ukochanego szczeniaczka.
Pięknie tańczy i śpiewa na na, la la.
W samochodzie - wykrzykuje la la, gdy Tata ociąga się z właczeniem muzyki, gdy już jest- macha rekami i nogami :)



Tomek ciągle mówi o koncercie, bawi się, że jest piosenkarką (tak piosenkarką!), śpiewa od rana (po przebudzeniu np. : "Mam tę moc!!! mam tę mooooc!")
W przedszkolu bierze udział w zajęciach tanecznych i w przedstawieniach (Jasełka, Dzień Babci i Dziadka).

Tak więc codziennie "na na" musi być

A co dokładnie u nas się działo ostatnio, w związku z Warsztatem?


Krążyliśmy w temacie, zagłębialiśmy co nieco i dobrze się bawiliśmy



co dzień:

1. ŚPIEWAMY
  • Tomek uczy się tekstu i śpiewa, nagrywa się na dyktafon...
"Piosenki naszego dzieciństwa",
wyd Martel
















  • śpiewamy do instrumentalnych wersji piosenek 
  • mama śpiewa na dobranoc kołysanki (zna trzy - jeszcze od czasów Tomka i koooszmarnie je kaleczy, aż uszy krwawią jej samej, ale dzieci lubią- bo to MAMA)
2. SŁUCHAMY

  • kołysanek
(uwielbiamy TE: Umer i Turnau jak dla mnie bezkonkurencyjni!)















mamy też takie
i bajeczki













  •  piosenek dla dzieci (Ogórek, Jagódki..)

  • radia 
  • chóru dziecięcego
  • dźwięków otaczającego nas świata (miasta, parku, lasu, natury, ptaków) 

często:

3. TAŃCZYMY
  •  układy taneczne
http://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

"Kaczuszki"
"Głowa , ramiona.."
"Leci mucha mucholotem"
"Do przodu prawą rękę daj.."

  • taniec dowolny
Tomek szaleje, ale Stasieniek jest boooski, ma fachowe ruchy w repertuarze, ugięte kolana, machanie dupką- w tym też ruchy (wymiatanie) rąk i obroty całym sobą!
  • taniec obrazujący muzykę klasyczną

w ramach warsztatu pogłębialiśmy wiedzę w temacie:


4. TWORZYMY INSTRUMENTY


-poznajemy

(Tomek uczy mamę nazw różnych instrumentów, a sam nauczył się w przedszkolu rok temu na rytmice)

-tworzymy instrumenty

powstały: KLIKACZE z zakrętek

zauważyłam, że takie zakrętki idealnie pasują do siebie
gdy się na nie naciska- klikają
dodatkowo do środka włożyłam ziele angielskie, pieprz, ryż.. i jeszcze grzechoczą :)
























i GRZECHOTKI

z buteleczek po actimelach i zakrętek po dużym Kubusiu (z ryżem, solą, kawą, grochem wewnątrz...)



zauważyłam, że zakrętki od dużego Kubusia pasują idealnie do opakowania po actimelu
na klik- wchodzą i zamykają idealnie zawartośc!

do środka wsypałam po około 2 cm sypkich produktów o różnej masie, wielkości itd.

można dodatkowo podkleić zakrętkę od wewnątrz (bo Staś np. uwielbia je otwierać, co nie jest łatwe)





5. GRAMY

  • na "perkusji"- puszek, pudełek, garnków i pokrywek- łyżkami i rękami

  • grzechotkami i klikaczami
  • na cymbałkach
  • na organach (zamierzamy je w końcu przynieść z piwnicy i uzupełnić w baterie)


6. ODGADUJEMY DŹWIĘKI
  • Z POMOCĄ PŁYTY "Zatańcz ze mną" (MAC)
słuchamy i odgadujemy wystukiwane rytmy,
słuchamy i odgadujemy  /nazywamy/dopasowujemy
  • wolne i szybkie melodie
  • skocznej melodii, 
  • wysokich i niskich tonów
  • wesołej i smutnej melodii

  • ZABAWA "CO TO JEST ZA DŹWIĘK?"
nagrane na dyktafon
dźwięki podzieliłam na kategorie (by było łatwiej)

-dźwieki kuchni, (czajnik, woda z kranu, sztućce w szufladzie, mikrofalówka, zamykająca się lodówka, zapalanie kuchenki gazowej, nalewanie zupy, mieszanie herbaty ..)

1.Co to jest?



-dźwięki łazienki (wentylator, elektryczna szczoteczka, spłuczka, odświeżacz powietrza, otwierane drzwi, woda z prysznica ..)

Tomek radził sobie rewelacyjnie!

(uproszczona wersja zabawy-
Tomek siedzi w kuchni z zasłoniętymi oczami, mama w kuchni-coś robi, Tomek odgaduje po dźwiekach co)



  • MEMORY SŁUCHOWE (grzechotki z actimela)
wersja pierwsza:

Podwójny zestaw- każda butelka ma "parę"
dwa razy z ryżem, dwa razy z ziarnami kawy, dwa z solą, płatkami owsianymi, orzeszkami  itp..
należy dopasować do siebie buteleczki parami, wsłuchując się w grzechoczący dźwięk (trudno jest!)

można podpisać na spodzie lub w naszym przypadku można- otworzyć i sprawdzić


wersja druga (trudna bardzo):

nagrane grzechotanie 5 butelek  w określonej kolejności- trzeba ułożyć w tej samej kolejności-odsłuchując dowolną ilość razy nagranie


7. POZNAJEMY STYLE MUZYCZNE

Tata edukuje chłopców w tym temacie


8. CZYTAMY  KSIĄŻKI

  • czytamy np. "Zuzia uczy się w szkole muzycznej"


9. POZNAJEMY NUTY

  • poznajemy rodzaje nut (podział, ze względu na wartość, kształt/wygląd i nazewnictwo)
dopasowanie do nazwy



Tomek z niedowierzaniem słuchał, że za pomocą nut można zapisać muzykę :)
  • ćwiczenia grafomotoryczne
rysujemy klucz wiolinowy (ratunku, ale to trudne!)



10. POZNAJEMY MUZYKĘ KLASYCZNĄ

(Pytanie pierwsze dlaczego nazywa się poważna?)

  • słuchamy utworów Bacha, Mozarta, Beetovena- przygotowanych dla dzieci i wplecionych w rytm piosenki przez  MIKITOMI (polecam)

  • rysujemy z zamkniętymi oczami muzykę (do utworów powyżej)
Tomek czuł się nieswojo, rysując z  zamkniętymi oczami, więc najpierw złapałam go za ręce i pokazałam jak ja to czuję..

  • ilustrujemy powyższe utwory

  •   tańczymy - obrazując ciałem- muzykę



11. PLASTYCZNE ZADANIA O MUZYCE

  1. Namaluj hałas
  2. Namaluj ciszę
  3. Zilustruj to co słyszysz (powyżej)


12. Organizacja KONCERTU 

(Tomek mówi, że jego marzenie się spełni!)


  • Ustalenie repertuaru i dobór artystów.


Wystąpią:

Staś jako support  (Tomek dowiedział się co znaczy to pojęcie)  z piosenkami:


"Na na na" i "La la la"
:)
"Nocne La la la" Stasia

Dioni (tajemnicza gwiazda)

Tomii- jako główna gwiazda koncertu
zaśpiewa:

"To co nam było.."
"Mam tę moc"
"To pierwszy raz jak sięga pamięć"
"Ulepimy dziś bałwana"
"Jagódki"

:)
"Będzie zabawa" wyk.Tomii
  • Przygotowanie plakatu:


  • Bilety:



Nauka repertuaru, próby.

Niestety z przyczyn losowych, koncert został przełożony i odbędzie się w późniejszym terminie.

a teraz zapraszam na pozostałe blogi






i na  ich relacje w ramach Dziecka na Warsztat!

Tam dzisiaj też muzycznie!






A to nasi partnerzy

20 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. My do Warsztatów podchodzimy kompleksowo- i sa naszym motywem przewodnim przez około 2 tyg. To zwykle troche sie nazbiera.

      Usuń
  2. Ale się nie mogę doczekać już relacji z Waszego koncertu. Piękne warsztaty, rozbudowane :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. klikacze z nakrętek-super, że też na to nie wpadłam, zaraz poszukam i poklikamy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam w szoku , ze tak fajnie się dopasowały.

      Usuń
  4. Dużo u was się działo!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do tego jeszcze atrakcje poza warsztatowe i nadplanowe, i te niechciane i ... oj działo sie działo

      Usuń
  5. Widzę, że muzyczne warsztaty macie perfekcyjnie wykonane.
    Dzieci uwielbiają muzykę, dźwięki i wygłupy.
    Fantastyczne warsztaty przygotowaliście, widać, że muzyka gra Wam w sercach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się działo, ale chciałoby się więcej :) Ale fakt, nie wiem czy to wszysstkie dzieci tak mają? czy tylko moi? ale baaaardzo lubią muzykę

      Usuń
  6. Ale u Was dużo różnych różności! Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku aż mi szczęka opadła. Jak zwykle rewelacyjnie, wszystko odpowiednio poukładane - tak jak lubię - dużo wiedzy, a przy tym naprawdę przystępnie podanej. Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muzyczne bogactwo doświadczania :) fajne te klikacze i memo, i rysowanie do muzyki. mnóstwo inspiracji. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Memory slchowe bombastyczne i widać, że się napracowaliście. Bardzo ciekawy warsztat
    Mamuśka24

    OdpowiedzUsuń
  10. czuję sie taka maleńka przy waszym warsztacie hihi przepięknie!!

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję raz jeszcze wszystkim za dobre słowo ! ..
    i dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ma za co hehe My odwiedzamy zawsze tylko nie zawsze komentujemy no bo jak skoro brak Nam słów Podziwiamy!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aha ten anonim to Mama Kruszka Dominika

    OdpowiedzUsuń
  14. dziękuję nieanonimowy już anonimie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...