poniedziałek, 10 października 2011

Frotaż- liście

Na blogach już  się pojawiał,
to coś co znamy z dzieciństwa, ale warto przypominać i pokazywać dalej, bo może ktoś nie pamięta :)

FROTAŻ: technika robienia kopii powierzchni pewnego przedmiotu na papierze, polegająca na przyciśnięciu do tego przedmiotu papieru i pocieraniu go np. grafitem ołówka: Frotaż, technika stosowana niekiedy przez artystów, jest dobrze znaną dzieciom metodą robienia odcisków monet.
 fr. frotagge ‘pocieranie’ (Słownik języka polskiego- słownik wyrazów obcych)

a frotażowali liście już na Babylandii i na blogu Nasza Dolinia Tęczy
a to nasze:

najlepsze są do tego kredki woskowe
 i używane właśnie tak -w poziomie


my wcześniej robiliśmy też frotaż monet :)

9 komentarzy:

  1. Moje dzieci robiły takie rzeczy w przedszkolu. Ale nie znałam fachowej nazwy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nawet nie wiedziałam, że to ma swoją nazwę :) ... i znów się człowiek czegoś nowego nauczył :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Już też nie raz to widziałam,ale jeszcze nie mielismy okazji zrobić... Koniecznie trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a to i frotaż jest!
    łatwe i przyjemne zajęcie

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiliśmy dziś coś takiego :) Podpatrzyłam też to wycięcie tych listków :))) Super efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. my swoje nakleiliśmy na szybę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...