poniedziałek, 3 października 2011

PORY ROKU

Wprowadzamy i utrwalamy wiadomości o porach roku

Przygotowałam 4 karty:

i malutką skrzyneczkę z ....
Najpierw ułożyliśmy obrazki  i nazwaliśmy przedstawione na nich pory roku
wiosna, lato
jesień, zima

 skrzyneczka budziła ogromne zainteresowanie...

w środku znajdowały się mini obrazeczki- przedstawiające charakterystyczne dla danej pory roku atrybuty (grzyby, liście, kwiaty, piłka plażowa, bałwanki...) domki, pojazdy itp... oraz dzieci np. na sankach, kąpiące się, w kaloszach, z parasolem, z koszem grzybów itp... 

Tomka zadanie: wybierać  elementy i naklejać na odpowiedni obrazek (gdzie pasuje bałwanek, gdzie koszyk z jabłkami...) przy okazji rozmawialiśmy o tym kiedy jest najcieplej, kiedy są jakie święta...

zabawa nam się przedłużyła i podzieliliśmy ją na raty!
a oto tymczasowe efekty  (bo zabawa trwa!):




zamiast rysować małe elementy można wydrukować (ja nie mam tuszu kolorowego :(, lub użyć jakiś naklejek albo wyciąć obrazki z gazet! my na pewno jeszcze wiele tam dokleimy...

6 komentarzy:

  1. WOW!Fantastyczne!Gosiu,Ty sama namalowałaś te plansze?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba to ujęcie tematu ;-) Piękne plansze. Tomek musiał mieć fantastyczną zabawę ;-) No i ta skrzyneczka ...
    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Gosiu piękna kreska!

    OdpowiedzUsuń
  4. Grażko tak, sama narysowałam, dopadłam kredki Tomka- bambino ołówkowe-są rewelacyjne :)
    Ewa skrzyneczka zakupiona na straganach nad morzem ... nie umiałam sie jej oprzeć :)wiedziałam, ze nie raz się przyda...
    i dziękuje za "komplety" jak mówi Tomek :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj niesamowicie rysujesz :)))
    Po co komu drukarka skoro potrafi tak rysować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Karty piękne i pomysł z dopasowywaniem też super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...