środa, 12 października 2011

Sposoby na mleko II

Tu znajdziecie Sposoby na mleko 1 

a poniżej nowe propozycje

1. Naturalny jogurt domowej produkcji -z miodem

zero konserwantów i sztucznych barwników, oraz niezdrowego cukru  (dosładzamy miodem do smaku)

Mleko - najlepiej wiejskie- prosto od krowy, zagotować
ostudzić (do temp. ok 40 st)
dodac łyzkę jogurtu naturalnego (kupnego)
można:
a) wlać do termosa (trzyma ciepło i proces zajdzie szybciej- już w 12 godzin)
b) można wlać do garnka, przykryć i odstawic w ciepłe miejsce (warto otulić ściereczką)

na drugi dzień powinien być gotowy-  przelać go np. do słoiczka lub w garnku włożyć do lodówki, wtedy jeszcze bardziej zgęstnieje

do gotowego dodać miód
PYCHA!!!!

lub dodać dowolne owoce i miód
tu z malinami!
 można dodać:
otręby, płatki owsiane, orzechy, dżemy dowolne bakalie lub owoce

2. Ser i sernik gotowany

Przepis na ser na sernik
1,5 litra mleka pełnotłustego zagotować
0,5 litra śmietany 18 zmiksować z 6 jajami i dodać do mleka (dodać cukier waniliowy)
gaz zmniejszyć do minimum i pozostawić mleko na gazie - bez mieszania na około 15 minut
po tym czasie mleko zdjąc z ognia i ostudzić
następnie przecedzić przezgęste sito ok 30 minut

dalszy przepis na senik na kwestii smaku



3. Mleko na kolorowo :)
NIE  DO JEDZENIA

zobaczyłam to na blogu "Szukając rozwiązania"
i od razu zrobiliśmy , nia miałam barwników spożywczych i użyłam akwareli więc efekt nie był jak w orgryginale ale i tak mi się podobało! A Tomek z rozkoszą to wszystko wymieszał na koniec :)

nakapałam akwareli

dodałam kroplę płynu do mycia naczyń
zobaczcie tu jaki można osiągnąć efekt

5 komentarzy:

  1. Wow, to mleko jest niesamowite, jutro i my robimy sztuczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się pomysł z mlekiem i kolorkami. Rozochociłam się, pokażę Hani (pewnie też z farbką, mamy plakatową)

    OdpowiedzUsuń
  3. Elka jest fanką jogurtów - zbieram się do zrobienia własnego i ... czuję się zmotywowana :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamoeli do dzieła! Mi strasznie posmakował zwykły naturalny z miodem! pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  5. :) ... już się robi :) ... niedługo spróbujemy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...