środa, 19 października 2011

Obrazek według wzoru

Mój przedszkolak wykonywał ostatnio w przedszkolu taką pracę, postanowiliśmy w domu tez się tak pobawić
Wycięłam podwójnie, z kolorowych papierów elementy odbrazków: domek, okna, drzwi, dach, komin
Najpierw sama nakleiłam jeden zestaw elementów na kartkę -tworząc obrazek
a potem poprosiłam Tomka aby stworzył swój obrazek (z zestawu elementów) wiernie kopiując wzór
 
oto efekt:

 
na górze dzieło Tomka,
na dole wzór mamy
 Tak się Tomkowi spodobało, że dorobiłam elementów do obrazków i dokleiłam do swojego wzoru
Tomek poadził sobie świetnie:
wzór na górze,
na dole dzieło Tomka (miał białego kotka)
Takie ćwiczenia:
  • rozwijają percepcję wzrokową,
  • ćwiczą pamięć wzrokową oraz koncentrację uwagi,
  • usprawniają koordynację wzrokowo – ruchową a tym samym ułatwiają dziecku opanowanie w przyszłości umiejętności czytania i pisania.

6 komentarzy:

  1. super! - a próbowaliście już tangram? Myślę, że Tomek spokojnie sobie z nim poradzi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mężczyzna i dom , wszystko na właściwym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł! My chorujemy i taka zabawa będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dłuższego czasu jestem stałym gościem na Waszej stronie. Zainspirowaliście mnie do wspólnych zabaw z moim Maluszkiem. Trafiłam tu przypadkiem i teraz jestem prawie codziennie. Na pewno spróbuje tego z moim synkiem POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi miło! Cieszę się, że znajdujecie u nas podpowiedzi i życzymy jak najwięcej dobrej zabawy!
    Zapraszam nadal do odwiedzania..
    pozdrawiam goraco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. K -tangram u nas jeszcze nie gościł, musze poszukać, bo miałam kiedyś taki drewniany ułatwił by teraz zabawę
    asiami o tak! z kwiatkiem był tylko problem, łodyżka chciałabyc gdzie-indziej
    W pogoni za E. -życzymy zdrówka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...