piątek, 3 czerwca 2011

Ciasto migdałowo-cynamonowo-truskawkowe

Przepis znajdziecie TU oczywiście blog mojewypieki.blox.pl :) niezawodny!

było sypkie wręcz, nie było ciężkie, wyczuwało się  kawałki migdałów, co było fajne (mieliłam migdały sama w blenderze), dałam  cukier -puder więc wyszło jaśniejsze (zmniejszyłam ilość cukru)
mieszałam ręką, bo mikser nie dawał rady :) jajka dodałam na końcu, by było łatwiej 

jedyna trudność -wyłożenie surowego ciasta, zwłaszcza na warstwę truskawek! umęczyłam się (bardzo się lepi i jest bardzo gęste) trudno było przykryć truskawki
piekłam przykryte folią aluminiową 

Tomek nie jadł!
niech żałuje!

cytuję za Dorotus:

" Składniki:
  • 175 g zmielonych migdałów
  • 175 g miękkiego masła
  • 120 g jasnego brązowego cukru (jeśli planujecie użyć cukru białego - najlepiej pudru, wtedy mniej i oczywiście ciasto nie będzie tak brązowe)
  • 175 g mąki
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 450 g truskawek, odszypułkowanych, przekrojonych na pół, większe na ćwiartki
Ponadto:
  • cukier puder do posypania
Mikserem bardzo dokładnie zmiksować wszystkie składniki ciasta (oprócz truskawek). Otrzymane ciasto będzie bardzo gęste, wręcz 'ciasteczkowo' gęste. Formę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną wylepić dno formy, na nią równomiernie wyłożyć truskawki, na górę wyłożyć drugą część ciasta.
Piec w temperaturze 180ºC przez 60 - 65 minut. Jeśli będzie zbyt szybko się rumienić przykryć folią. Po wystudzeniu oprószyć pudrem."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...