poniedziałek, 6 czerwca 2011

Tak czy NIE? Któż to wie?

Wczoraj rymowaliśmy -często tak robimy, na poczekaniu, dla zabawy...
tzn. mama rymuje dla Tomka, Tomek na razie tylko próbuje a przede wszystkim ma ubaw! ..

To mój wczorajszy spontaniczny pomysł na:
  • rozweselenie dziecka
  • urozmaicenie czasu np. oczekiwania na coś, (u nas przygotowywaliśmy kolację)
  • na ćwiczenie spostrzegawczości, koncentracji
  • utrwalanie wiedzy o świecie, pojęciach przeciwstawnych,
  • zabawa, nauka, zabawa :)
  • rymowanki można wymyślać na poczekaniu!!!! (choć nie dałam rady do majeranek! a to Tomek sobie zażyczył! )


zadajemy dziecku pytanie, dziecko odpowiada po namyśle... NIE (po każdym wersie)

Tak czy nie???

Czy groch jest czerwony, a keczup zielony?
Czy sól jest słodka, a mąka mokra?


Czy uszkiem wąchamy a nosem słuchamy?
Czy "proszę pani" mówimy do mamy?



Czy marmolada z nieba spada?
Czy buty na głowę się zakłada?

 Czy buzię się czesze a włosy kremuje?
Czy czekolada jak pizza smakuje?

czy jak coś boli to buzia się śmieje?
czy słonko pada a deszczyk grzeje?

czy piesek śpiewa a ptaszek szczeka?
czy domek płynie a stoi rzeka?


czy piórko jest ciężkie a biurko leciutkie?
czy mrówka jest duża a morze malutkie?

Czy ząb jak ma dziurę to śpiewa czy boli?
Czy zupę się słodzi czy raczej soli?               (autor zwrotki: asiami)


czy tato Tomka na imię ma Janek?         
czy słodką przyprawą jest majeranek?       (autor zwr: asiami i mamcia Tomka )


Odpowiedź jest prosta czy Tomek ją zna?

Nieeee ! Pomyłka!!! to wcale nie TAK!

autor:
 mamcia Tomka :)

Odpowiedź na przedostatni wers brzmi TAK ( Tomek/imię dowolne/ ją zna) wtedy mówimy! NIEEEEE, to wcale nie jest TAK :)
Tomek mówił też poprawną wersję (np. nieeee, groch jest zielony, a keczup czerwony)
w ten sposób ćwiczy też zdolność zapamiętywania
śmiechu było po pachy! :)
czy po łokcie??? :)

Po takich pytaniach orientujemy sie też gdzie dziecko ma zaległości i możemy je na bieżąco uzupełnić
a przy okazji sami (rodzice) możemy trenować swój umysł tworząc takie łamigłówki !
polecam

Zobaczcie też nasze celowe błędy
lub inne nasze rymowanki :)

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEGO RYMOWANIA W KOMENTARZACH!!!  :)

10 komentarzy:

  1. Fantastyczne - na pewno wypróbujemy na Antosiu :-) No i gratuluję pomysłowości i zdolności rymowania :-)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję :) ale to tylko rymy częstochowskie :) nic nadzwyczajnego, choć dla dzieci takie są idealne! spróbujcie dopisać kolejne wersy! chętnie wydłużymy rymowankę! kto chętny niech napisze w komentarzach, to dobra zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na zapełnienie czasu.
    Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,Czy ząb jak ma dziurę to śpiewa czy boli?
    Czy zupę się słodzi czy raczej soli?

    Nieśmiało spróbowałam.
    Bardzo mi sie podoba!
    Wpadam jakiegoś czasu do Ciebie i jestem pod ogromnym wrażeniem!
    Chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super!!! chyba zainicjuję blogowe pisanie tej rymowanki! licząc na większy odzew!!

    dziękuje za miłe słowa
    i zapraszam częściej! (Ciebie też podglądam!:P)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś tam było o majeranku....

    Czy jak słonko się budzi, to wieczór jest czy ranek?
    A czy przyprawą słodką jest majeranek? :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pierwszy wers nie da się odpowiedzieć tak lub nie :(
    ale faktycznie do "ranek" trzeba próbować ten majeranek dopasować...
    :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy duży Jan to także jest Janek?
    Może to?
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  9. odpowiedź za każdym wersem brzmi NIE, więc żeby tak pozostało proponuję:
    czy tato Tomka na imię ma Janek?
    czy słodką przyprawą jest majeranek?
    :)
    wspólnymi siłami:)
    bo Tomek lubi majeranek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...