czwartek, 22 sierpnia 2013

Mandale

Buba z Bajdocji  przypomniała mi o mandalach.

piękne można zobaczyć tu i poczytać troszkę

"tradycyjne mandale tybetańskie usypywane są najczęściej z kolorowego piasku. Kulminacyjnym momentem jest zniszczenie misternie usypanej mandali, by przypomnieć o nietrwałości tego, co wydaje nam się rzeczywistością.

.......proces tworzenia mandali może być sposobem na odreagowanie, odstresowanie, uspokojenie myśli, swoistą medytacją."
................................

Kiedyś Tomek nie miał na układanie cierpliwości, ale swojego czasu chętnie mandale kolorował.
Ostatnio zaproponowałam mu ułożenie madali - najpierw plastikowej
Układał z naszych nieśmiertelnych zakrętek (nowa partia  i trudno nam się z nią rozstać :) i klamerek.

Nie mogłam ingerować w dobór elementów-
"Mamusiu, to jest mój projekt!"
ale musiałam dokończyć,
bo przy ostatnich "rzędach" zabrakło już chęci
(klamerki dobrał nawet kolorami!)


zaproponowałam by zrobił następną-
to wyjął klamerki i powiedział-proszę! jest inna,
bo już mu się nie chciało

przy pracy

Później na spacerze zbieraliśmy co się da
i gdy Staś spał ułożyliśmy kolejną

zboże, śliwki, żołędzie, kwiaty, liście


ostatnie poprawki












a że mamę wciągnęło (to naprawdę relaksuje i uspokaja!) to sama zrobiła kolejną

liście, płatki, kwiaty, winogrono....
RADA!

Na trawie układa sie niewygodnie, lepiej na równej powierzchni

POLECAM! zabawa świetna (dzięki Buba!) jeszcze będziemy układać!

9 komentarzy:

  1. Piękne te Wasze mandale! Brawa za cierpliwość ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, dziękuję :D :D
    I zazdroszczę Wam wspaniałej, kreatywnej zabawy!!!
    Może i ja kiedyś wypróbuję mandalę na trawie?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje mandale są cudowne!! chętnie na nie patrzę i podziwiam :) a my chętnie układamy z czego się da i polecamy, bo to rewelacyjna zabawa!

      Usuń
  3. Rewelacja!
    Doklejam do tych na mojej liście! :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buba- ty sprawczynio naszego mandalowego szaleństwa! :P :P (Jutro kolejna odsłona mandalowa!)
      pozdrawiamy

      Usuń
  4. Wysiadam !!! więc będę też układać mandale :) dla równowagi psychicznej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...